Den nya ECU:n har kommit. Bilen funkar - tack vare Jimmy!
Kvar att göra: Ljus och besiktning - sen är vi ute på vägarna igen.
Det som har visat sig:
Bra att ha en NANOCOM!
// Ulli
en lättnadens suck antar jag 🙂
undrar från vem du köpte ECU:n och om det blev en dyr historia ?
/Denis
?
Den är köpt av mastaz och slutade på 6000 ungefär
Tackar tackar !
såg på deras hemsida att ECU med ca 30% mer kraft och lägre bränsleåtgång finns att tillgå...uppfattade jag rätt ? att den "bara" är att montera in i stället för den befintliga och koppla in densamma utan annan programmering eller annat som kräver NANOCOM eller dyligt ?
Och hur upplevs tillskottet av hästkrafter i Defendern ?
vänligen
Denis
Tycker den går mycket bättre nu!!!
Om den drar mindre bränsle eller inte vet jag inte än...
Lagade en del rost och underredsbehandlade bilen.
Klarade besiktning NÄSTAN -en bakdörr gick inte att öppna..;o(..ombesiktning imorgon..;o)..!
Men vi är äntligen ute på vägarna igen...hoppas det kommer hända lite mer i "Distrikt Småland" framöver.
Grabben köpte en Disco..;o)..!
Låter bra, inga problem med att installera ECu:n ? bara plugga in ?
/Denis
Nja riktigt plug and play va det ju inte man måste synka med bcu:n och helst föra över spridarkoderna
Det är ju även boost box i ecu:n så det går att skruva upp turbo trycket.
Tackar för info !
Förstår att man måste vara utrustad med kunskaper och nödvändiga "verktyg" för att klara en sådan operation...antar att den "förhatliga" startspärren försvinner på kuppen ?
Jo den är bortkopplad i hans ECU:er den går ju att sätta på igen med en nanocom eller liknande.
Heder och Tack !
Forumet Lever med medlemmar som bjuder på info och sina erfarenheter !