Hej
Har lite bekymmer med torkarna på min Disco 1. Intervallen fungerar inte alls och när man drar spaken mot sig så stannar de så fort man släpper och går inte tillbaka. De andra hastigheterna fungerar, men inte heller då går de tillbaka om man stänger av när torkarna är uppe på rutan.
Jag misstänker att relät kan vara boven, dock så verkar det lite lurigt att få tag på.
Någon som har tips, eller sitter på ett relä som jag skulle kunna få låna och testa med?
Det är rött och märkt PRC6864.
På D2 så brukar vissa funktioner i själva spaken kunna ge upp. Vet inte om det även kan vara så på D1.
Skulle iofs kunna vara så, har ju hänt en eller två gånger med ljusspaken ?
Hej Palle!! Jag borde ju ha ett sånt du kan låna... Hojta så kan jag väl stoppa det i ett vadderat kuvert om du inte vill vänta tills jag kommer förbi...
Håkan.
Låter som en bra lösning Håkan. Vi kan väl se efter helgen, ska titta på en vinterbil då, så då vet jag hur brådis det är 🙂
De gånger jag råkat ut för att torkarna stannar nånstans på rutan när man drar tillbaka spaken till noll. Har felet legat i torkarmotorn. Kontakten som ger självhållning efter att motorn startat tills den når stoppläget . Har varit trasig i motorn. Men har inte haft felet än på min D1.
Okej, tack för det tipset. Det blir nästa del att undersöka då alltså 😉
De gånger jag råkat ut för att torkarna stannar nånstans på rutan när man drar tillbaka spaken till noll. Har felet legat i torkarmotorn. Kontakten som ger självhållning efter att motorn startat tills den når stoppläget . Har varit trasig i motorn. Men har inte haft felet än på min D1.
Det låter som det är rätt väg att gå. Har haft det på min Disco2. Bort med motorn och fram med lödkolven. Felet är uppenbart när du fått isär den.
Tack då är det det som får bli uppdraget när jag har tid att plocka bort motorn.
Hojta om du behöver låna en torkarmotor... Har ju 2 gen. 1 som väntar på renovering... Men om det är samma så har jag ju en res.delsbil från 97 också...
Håkan.
Absolut, jag hör av mig 🙂
löste det sig? har lite av samma problem. på intervall stannar den halvägs i upprätt position och sedan några sekunder senare så fortsätter den ner igen. relä eller motor problem? var hittar man relät till torkarna?
Inte tagit tag i det riktigt ännu. Relät på min Disco 1 från -91 så satt relät på vänstersidan i fotbrunnen på förarsidan. Bakom plasten, det är ett rött Relä, satt närmst torpeden i den rad med relä som sitter där.
Nu har jag tagit tag i detta. Plockat bort motorn och öppnat den, dock ser jag inget som ser knasigt ut alls.
Enligt verkstadshandboken så ska det finnas en park switch, men sitter den inbyggd i motorn? Köpte en av Henry i tron att den gick att byta, men så verkar inte fallet, när jag kollar närmre så verkar den jag köpt passa till Defender, och det hjälper ju inte.
Tips? Råd?
Jag vet inte riktigt hur jag ska komma vidare.
Håkan, är du beredd på att skiljas från en av dina motorer? Skulle du i så fall kunna posta den till mig?