Notifications
Clear all

Generator?samt 15 fel på llDgap

17 Inlägg
2 Users
0 Likes
138 Visningar
(@6834)
Active Member
Blev medlem: 3 veckor sedan
Inlägg: 15
Topic starter  

@1784 

R18 Tack, provar under veckan. 

Efter bytet till en ny orginal generator så har jag flertalet gånger haft laddning på 12.2 under flera mil och variationer mellan detta värde och max 14.5 vid tomgång. Nej lampan har aldrig tänts, ska denna fluktattion vara normal? Inte säker men 12.2 V flera mil värkar vara skumt? 

Enligt FF så är det en helt ny ECU. 

Stort tack för dina inlägg, jobbar vidare bit för bit, pärlan SKA gå igen, så "vi" kan ses ...på vägarna.


   
SvaraCitera
(@6834)
Active Member
Blev medlem: 3 veckor sedan
Inlägg: 15
Topic starter  

Hej, har idag provat R18 och stort tack till dig. Startmotorn arbetar så en ny startmotor blir det inte. Nu en fråga till er alla, kan en ABS modul testas innan inköp av en ny ECU görs alt testa något annat? Vill minnas engång att vid bortkoppling av absenheten (genom att koppla bort det stora kontaktstycket) till abs- enheten och då hände ingenting dvs ingen start signal gick fram...ingen respons. Detta beteende sägs vara korrekt.

Varför jag frågar om abs-en är att efter att jag startar motorn släcker alla koder så finns det inga fel och bilen går felfritt. Efter att bilen står ca 90sek avstängd så är man på ruta ett, dvs bilen har svårt att starta och alla felkoder dyker upp. Om bilen startas under 1 minut så startar bilen utan problem och inga felkoder. Kan det vara något tryckfall i bilen som som saknas som genererar ett multifel och som vid lyckad start (flera försök) fylls upp ?

Noterat att kompressorn går en kort stund vid lyckad start på ca 5-10 sek men inte lagt tid på detta då jag förbiser detta för att åtgärdas senare, eller ska jag utreda detta nu och vad i så fall?

Dagens läsning från mig, ha en trevlig kväll.


   
SvaraCitera
Sida 2 / 2
Share: