Notifications
Clear all

Injector harness TD5 LRC6103

2 Inlägg
2 Users
1 Reactions
80 Visningar
(@4318)
Active Member
Topic starter  

Ventilkåpspackningen hade börjat läcka och förstört min generator, som jag fick bytt på Mekonomen. De var inte förberedda på detta, så hade ingen ny packning i lager, jag beställde själv från LRParts.net - valde en med nya bussningar till skruvarna, samt en sealed Injector Harness dvs en ledningshärva som man försökt täta mot oljeläckage till ECUn.

Delarna kom på under en vecka, men den ser inte alls ut som jag väntade mig. Leverantören reagerar inte.

Bifogar en bild av kontakten, den som sitter i bilen har en täckplatta över kontakten där ledningarna går genom locket. På en video jag hittade på LRParts saknas också täckplattan, men man ser att kontakten fyllts med någon form av epoxy som skall täta - den tycker jag saknas på min.

Vågar inte byta den nu, risk att den är sämre än den som sitter i bilen med artikelnummer AMR6103

Synd på nya packningarna 🙁 blir tvungen att skruva ihop utan harness-byte.

Edit: Leverantören hade nog reagerat, men jag hade strul med eposten, så jag fick aldrig svaret i tid: de har ändrat på designen på den tätade ledningeshärvan, och hävdar att min nyinköpta nog fyller måttet. Jag undrar som flundran - kontakten ser INTE speciellt tätad ut

Vad tycks? Ser kontakten Ok ut? Vågar man öppna på nytt med användande av samma packningar, eller borde man alltid byta?

Citera
(@3987)
Active Member

Hej,

Det ser ut som att kablarna är grövre än original, kan vara så att de tätar bättre då. 

Vi brukare fylla kontakt sidan (alltså andra sidan där stiften sticket ut) med lågtemperatur fett (ej elektriskt ledande, finns på Volvo) Det fina med det är att det stoppar ev. olja som kryper längs med kablarna.

Jag hade inte varit orolig att sätta i denna, men som sagt lite låg temp fett också så håller det länge.

Mvh

Peter

SvaraCitera
Share: