Hej.
Luftfjädringen har hängt sig i topp på höger sida. Hur får jag ner den på ett vettigt vis?
Bytat nivåreglerare på båda sidor men den vill inte gå ner.
Finns där ett party trick för detta?
Med vänlig hälsning,
Fredrik
Lite mer information vore bra, var hö bak i topp innan bytet av givare också, eller kom problemet efter bytet?
Är du säker på att du fått länkaget till givaren rätt? Sitter givaren i rätt position, brukar kunna bli rostigt där de ska monteras och hamnar de fel blir vinkeln på givaren fel.
Har du nanocom eller hawkeye så kan du ju tömma och kaliberera systemet med dem.
Går ju att lossa luftslangen lite och pysa ur, men är givarvärdet fel så blir det ju samma när du startar igen.
Akta så du inte hamnar i kläm när du grejar!
Defender 110 2021 Tasman Blue
Discovery 3 V8 2006 Bonatti Grey
Range Rover V8 1983 Sierra Silver
Hej Tomas
Detta problem uppstod under färd. Den bara höjde sig. Och så är den låst i det läget nu. Vänster sida pumpar inte upp sig till samma nivå. Jag var noga med att få bort allt skit vid bytet.
Jag har en Hawkaye men har väl inte den riktiga kunskapen att använda den fullt ut.
Ja jag var lite inne på det med att lossa luftslangen lite. Och ja det är just det som jag är lite bekymmrad över.
Att man inte kommer ikläm. Lurigt det där.
Med vänlig hälsning,
Fredrik
Okej, prova att säkra upp med pallbockar under bärarmsfästena och släpp försiktigt ut luft ur aktuell bälg vid kompressorn tills att bilen står i våg. Se instruktion: http://www.discovery2.co.uk/Rear%20Air%20Springs.html
När bilen står rimligt rakt, prova starta och se om den uppför sig eller inte.
Jag är inte hemma på Hawkeye så vet inte i vilken meny man kommer åt detta, men borde definitivt gå att "deflate air suspension" via den också.
Defender 110 2021 Tasman Blue
Discovery 3 V8 2006 Bonatti Grey
Range Rover V8 1983 Sierra Silver