Svar till: Ecgberht , S1 1952

Forum MEDLEM Våra Land Rovers Ecgberht , S1 1952 Svar till: Ecgberht , S1 1952

#51225

Faran med att inte uppdatera sina trådar i tid ! Då glömmer man det viktigaste, som t.e.x hur Ecgberht hämtades hem ! 😁
Max tyckte det var dags att få hem honom och föreslog vi skulle ta en fredag fritt, åka upp i Skalman och köra hem honom !
Sagt och gjort, 18 maj -19 kl 7.00 kom jag upp till Max och vi begav oss i kylan och morgondiset norrut.

Framåt sena eftermiddagen anlände vi till säljaren norr om Rättvik. Han vägrade släppa iväg oss med huven på om vi nu envisades med att köra hem Ecgberht då han hade problem med ”ånglås”.
Huven med reservhjul, dörrsidor, växellådor och en hel del andra pryttlar hamnade på flaket och vi begav oss mot firman i Ludvika där vi skulle leverera delar från jobbet i söder.

Därefter åkte vi in till stan och utfodrades av en arbetskollega som erbjöd natthärbärge.

Lördag morgon efter en stadig frukost rullade vi vidare på landsvägarna söderut.

Ett och ett halvt dygn efter avfärd hemifrån rullade Ecgberht 21.00 in på gårdsplanen här hemma och vi var lite slitna efter resans 1515 mil ! Färdtid ca 23 h, maxfart 88 km/h, snittfart 67 km/h.
Väl hemma åkte dörrsidorna på över natten och kapellet rullades ner.
Smulan (katten) beundrar den nya familjemedlemmen. 👍🏻

/Ingemar
P.S. Ånglåset ? Ja det har visat sig att det inte fanns nåt sånt, huven åkte på i Hunneberga inför sista biten hem och har suttit på plats sen dess utan problem !
Troligtvis var det första justeringen Max gjorde på första tankstoppet som tolkats som ånglås, chockvajern blockerade gasreglaget så pedalen var justerad ner i botten och det gick bara att ge kanske 30% gas innan det tog emot ? D.S.

Pumba, Defender DCPU -04
Ecgberht, SI 80” -52
Kingen, HD Road King Custom -04