Forum › TEKNIK › Teknikspalten – Allmänt om teknik › Garagelyft ? › Svar till: Garagelyft ?

Idag blir bilarna bredare och mycket tyngre. Tex senare Disco jämfört med din 110. Jag har en fyrpelarlyft som är godkänd för 2,5 ton. Men skall byta till en nyare fyrpelare som klarar 3,5-4 ton. Om garaget är trångt finns det lite mindre lyftar, men man får leta lite på nätet. För mig så överväger fördelarna prisskillnaden. Men skall finnas centrallyft annars fungerar det inte. Du kan alltid lägga ifrån dig verktyg på körbanorna. Bilen kan aldrig tippa om du släpper ner ex en axel. Du har full åtkomst för att svetsa en tröskellåda, eller om du vill jobba inne i bilen när den är upplyft. En och två pelarlyftar är alltid i vägen, du behöver en rullande vagn att lägga verktyg och delar. Men det är bara mitt sätt att se på saken. Många är nöjda med andra typer. Bra med minst 4 m i tak, gärna 4,5. Har man dåliga knän är det väldigt skönt att slippa ligga på knä, och styra in armar😊 Lätt som en plätt att köra direkt upp på ramperna.
Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322
- Det här svaret redigerades för 2 år, 3 månader sedan av .