Svar till: Defender 110ccpu

#92052
MartinMartin
Deltagare

Mitt tips för vad det är värt:
1. Ge bilen lite kärlek och en B-service med extra allt. Då har du ju satt ett bra utgångsläge för vidare felsökning. Om det inte är några andra konstigheter och fortfarande allmän trötthet finns det absolut enkla metoder för att hitta anledningar. Forumet är en fantastik källa till kunskap men att byta lite delar på måfå och att göra flera åtgärder samtidigt gör det logiska kunskapsläget begränsat. Köp dina prylar hos LRparts.net eller hos Landyman här på forumet (han är väl lättare att hitta på FB-gruppen).

2. Fel på bränsleblandning kan bland annat bero på fel på luftmassemätaren, MAP-sensorn, brustna slangar efter turbon, kärvande wastegate, läckande grenrör, fullsketen intercooler etc etc Finns hur mycket information som helst på var och en detalj. När servades bromsarna senast som Håkan skriver? Inklusive trumbromsen till handbromsen bakom växellådorna. Är tanken full med skit och alger? Kom ihåg, en åtgärd åt gången,

3. Olja i kablaget ger sannolikt fler oförklarliga och konstiga åkommor men är lätt att kontrollera.

4. Börja inte på pkt 2 och 3 utan att ha genomfört punkt 1.

Lycka till!

/Martin

Diverse bra-att-ha-länkar:

”Ensam” sexkants skalle 22 mm

-----------------------------------------------
88" S2A HT diesel -62
Discovery Sport -17

  • Det här svaret redigerades för 1 år, 1 månad sedan av .