Svar till: Väcker liv i en 88″ Series 3

Forum TEKNIK Serie I, II & III Serie III (1971-1982) Väcker liv i en 88″ Series 3 Svar till: Väcker liv i en 88″ Series 3

#96840
Ca11eCa11e
Deltagare

En hel del smågrejer att fixa med nu. Tex nytt länkage till gaspedal och nytt fäste för flexslang/kopplingen. Fuel cut off solenoid har kopplats in, likaså dragit klart generator/reläanslutningar. Jag ägnade någon timme åt att översätta elschemat, eller iaf tolkningar av kablar/färger och vad de gör. Det kommer att underlätta när resten av elen, belysning etc skall göras. Efter fått tips från andra forum tänkte jag mig en liten tryckströmbrytare så glödstiften kan förvärmas. Antingen blir det den mer tidskorrekta (1) alt den med lite mer attityd (2). Jag tar gärna emot era synpunkter om vilken vi skall välja – jag har nog min favorit redan klar för mig.
Har också jobbat lite med avgassystemet, och hur det skall dras. Jag har tänkt använda delar av det jag fick med 2.8an, som förstås är lite slitet men får duga. Får tyvärr tillstå att mina svetsfärdigheter inte utvecklats nämnvärt den senaste tiden, eller kan det vara fel på den nya svetsen🤔 Måste få till det här innan provstart, då 88an står inklämd i garaget.

Höll på att glömma luftning av kopplingen. Det ägnade jag bästa delen av lördagen till, utan att få till det. Riktigt frustrerande att se bubblorna komma, oavsett hur många liter DOT4 som hälldes i. Till sist kom jag på att jag när slavcylindern monterades, tänkte ”den här kan man ju sätta på två sätt”. Jag vände luftningsnippeln ned, enkelt att komma åt ju. Typiskt amatörfel, när jag i efterhand läste på forumen om det här. Med nippeln nedåt blir det alltid luft kvar i systemet – logiskt i efterhand förstås. Till slut och med min kompetente hustrus benägna assistans fick vi det att funka.

Kvar innan provstart är bla att dra nya bränsleledningar. Tänkte ersätta de gamla halvhårda ledningarna med gummiditon och koppla förbi avskiljaren och istället använda ett filter med inbyggd avskiljare. Snart så😊
Mvh Calle