Forum › ALLMÄNT › Din Land Rover › Mitt 1999 Discovery 2 äventyr › Svar till: Mitt 1999 Discovery 2 äventyr

Tack Ingemar och Max!
Äventyret fortsätter och jag har nu bytt bränslefilter, luftfilter, fixat wastegate-ventilen (kopparpasta fungerade utmärkt) och bytt injector harness. Det gick ju inte helt smärtfritt och följande problem uppstod:
– Två skruvar till locket på motorn drogs sönder, innan jag ens hade kommit till 9 NM. Verkar sitta där för tillfället och inga läckor så får fixa sen
– Slangen från toppen av motorn var trasig och förhårdnad. Bytte mot Biltema värmeslang så länge
– Bränslefiltret läckte som ett såll eftersom jag hade missat den lilla packningen från gamla filtret
– Vattensensorn gick i sönder till bränslefiltret men verkar inte vara helt nödvändigt
– Kunde inte starta bilen efter byte av filter och läcka men fick igång den till slut med lite googlande och nyladdat batteri
– MAF-sensorn verkar inte fungera
– Hittat lite lösa slangar som jag inte vet vad de gör. Får undersökas
– Kylaren läcker när man kör men läcker inte alls när den står still.
Så nästa projekt innan jag byte oljefilter och olja blir att hitta och fixa läckan av kylarvätska. Någon som har några tips var man bör kolla först om det inte läcker när den står stilla på uppfarten?
- Det här svaret redigerades för 1 år, 3 månader sedan av .