Besiktning vs spacers?

Forum TEKNIK Teknikspalten – Allmänt om teknik Besiktning vs spacers?

  • Detta ämne har 17 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2016-08-30 08:49 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14609
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by Pellson]

    Har 30mm spacers på Defendern för att få ned vändradien från VLCC till kustfraktare (grymt bra modifikation f.ö). Nu börjar det bli besiktningsdags. Vad har ni för erfarenheter – kommer jag få nedslag? Eller finns här rent av någon som VET och inte bara tror/gissar?

    #14610
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by Larzon]

    så länge det inte sticker ut för mkt däck utanför skärmkant ok

    #14611
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by Anders D]

    Hade samma undran för 4 besiktningar sedan med spacers. Efter att Tingeling passerat alla gånger utan notering eller ens höjt ögonbryn på detta, tror jag att du kommer att behandlas på samma sätt.

    #14612
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by håkan13]

    hallå där!!
    vart brukar du åka? skälv bes. jag alltid mina LR på Kungsängen…
    dom har aldrig ens kollat efter ram-nr. !! :mrgreen:
    Håkan.

    #14613
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by Pellson]

    håkan13 skrev:hallå där!!
    vart brukar du åka? skälv bes. jag alltid mina LR på Kungsängen…
    dom har aldrig ens kollat efter ram-nr. !! :mrgreen:
    Håkan.

    Oftast Valdemarsvik eller Söderköping. Men nu blir det sannolikt i Linköping. Skall besiktiga ett släp samtidigt, och det verkar vara helt omöjligt att få till nån annanstans än i Lkg innan mitten av Augusti

    #14614
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by Morris Wilks]

    Har aldrig fått några anmärkningar eller synpunkter/kommentarer på att mina Defenders haft 35 wheelspacers fram.
    Heller aldrig på frånvaron av stora ljuddämparen, som jag demonterat för bättre markfrigång.

    #14615
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by håkan13]

    Morris Wilks skrev:Har aldrig fått några anmärkningar eller synpunkter/kommentarer på att mina Defenders haft 35 wheelspacers fram.
    Heller aldrig på frånvaron av stora ljuddämparen, som jag demonterat för bättre markfrigång.

    det där med ljud-dämpare är nog både bil och ålders-relaterat… :mrgreen:
    finns väl nån regel att det ska va lika många dämpare som det var när bilen var ny!!
    men har skälv aldrig haft problem ens när jag bara haft katalysatorn kvar…
    så är man som jag… gubbe… och det inte låter för mycke så går det troligen bra…
    men när det kommer unga grabbar med trimmade Volvo och BMW så kollar dom säkert!!
    Håkan.

    #14616
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by kinle]

    Jag kör med 3" rakt rör på min RRC med 200 tdi och dom har aldrig sagt någonting..
    Dom har inte ens sett att jag bytt motor :lol:

    #14617
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by håkan13]

    kinle skrev:Jag kör med 3" rakt rör på min RRC med 200 tdi och dom har aldrig sagt någonting..
    Dom har inte ens sett att jag bytt motor :lol:

    då kanske jag vågar testa att bes. min D1a från 94a som den står!!
    har också 200tdi och 3tums takt rör… :mrgreen:

    #14618
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by kinle]

    Gör du det :wink:

    #14619
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by KKG]

    Kanske lite OT, men ni verkar ju ha rett ut det mesta redan Var har ni köpt era spacers? o är det någon som kör med stålfälg och spacers. Har själv breddade wolf wheels stål och har för mig att när jag letade spacers för några år sen så var det typ bara Manton som kunde fixa det, och det var inte helt gratis, Tips mottages tacksamt!

    #14620
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by Pellson]

    Det finns flera olika. De billigaste verkar vara Britparts men de kräver att man lossar på bultarna som håller fast drivaxellocken i naven vid montering. Ingen stor sak, men de lite dyrare spacersen verka ha urtag för de bultskallarna.

    Britparts spacers köper du hos din vanliga reservdelsnasare, t.ex. Island 4×4

    #14621
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by karlmark]

    KKG skrev:Kanske lite OT, men ni verkar ju ha rett ut det mesta redan Var har ni köpt era spacers? o är det någon som kör med stålfälg och spacers. Har själv breddade wolf wheels stål och har för mig att när jag letade spacers för några år sen så var det typ bara Manton som kunde fixa det, och det var inte helt gratis, Tips mottages tacksamt!

    Wolf och spader sitter på Pumba, köpte spaders från Paddocks.

    /Ingemar

    #14622
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by KKG]

    Ok. De jag hittat på Paddock är ju alla i aluminium. Har fått höra att det inte ska va det till stålfälg? Vet ju inte exakt varför, förutom det uppenbara galvaniska strömmar problemet… :?

    #14623
    ProfilbildSLRK Forum
    Administratör

    [Originally posted by Morris Wilks]

    Har haft aluminiumspacers på en Storm och en Puma med stålfälgar i flera år utan problem.

    :smt006

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.