Forum › TEKNIK › Ninety, OneTen & Defender › Defender (1990-1998) 200tdi, 300tdi, 3.9L V8 › Boost pin
- Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2019-08-16 20:10 av .
- FörfattareInlägg
- 2019-08-15 kl. 12:04 #49010
Joakim Hägnander
DeltagareÄr det nån som har provat?
Och boost ring?
Jocke”Knacke” Defender -98 300Tdi
”Tut” Defender -02 TD5 Såld
”Gonzo” Disco 3 -09 skrotad
”Juppe” Defender -09 TD4 Såld
”Drag-Drag” Deffe -99 TD5 Såld2019-08-16 kl. 12:29 #49071Sven-Erik Berg
DeltagareGår att vrida befintlig boostpin, men naturligtvis byta till en med annan profil också. Bara att googla finns mycket om boostpin. De med TPS på 300 går det att montera KCR box. Blir skillnad.
Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L3222019-08-16 kl. 13:36 #49074Joakim Hägnander
DeltagareÖh,
TPS, vad är det?”Knacke” Defender -98 300Tdi
”Tut” Defender -02 TD5 Såld
”Gonzo” Disco 3 -09 skrotad
”Juppe” Defender -09 TD4 Såld
”Drag-Drag” Deffe -99 TD5 Såld2019-08-16 kl. 14:02 #49075Joakim Hägnander
DeltagareTPS=throttle position sensor
Det har den nog inte hoppas jag :), EGR TPS sitter på pumpen som det ser ut. Det får väl bli en boost pin framöver.”Knacke” Defender -98 300Tdi
”Tut” Defender -02 TD5 Såld
”Gonzo” Disco 3 -09 skrotad
”Juppe” Defender -09 TD4 Såld
”Drag-Drag” Deffe -99 TD5 Såld2019-08-16 kl. 20:10 #49087Sven-Erik Berg
DeltagareTPS sitter på gaspedalen på 300 automat D1. Manuell saknar TPS går då ej med KCR box endast på automat.
Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322 - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.