D2 – 99 aut – med knyck i transferlådan?

Forum TEKNIK Discovery Discovery II (1999-2004) D2 – 99 aut – med knyck i transferlådan?

  • Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2018-02-03 15:25 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #38958
    Mats AbelsonMats Abelson
    Deltagare

    Jag har hela vintern kört de 500 m ut till plogad väg på en väg som varit allt annat än plogad. Jag går på lågväxel och låser lådan till 3:an. Då kryper den så fint genom såväl korn- som kramsnö.

    Jag har som vana att ecoparkera inne på gårdsplanen. När jag lägger i backen för att vända runt rumpan har jag lärt mig att vänta en sekund på en ganska rejäl knuff som markerar att backen ligger i.

    Är detta tecken på ett fel? Knuffen är obetydlig eller obefintlig med högväxel.

    Tack för svar.

     

    Series 2A 109 1965 "Camion de pompiers"
    Serie 3 LWT 1975
    Defender 110 Td5 HCPU 1999 "Raven Lord"

    "A Land Rover would never turn up to collect an Oscar. It'd be far too busy doing something important to someone, somewhere..." (Richard Hammond)

    Bilagor:
    #38963
    ProfilbildJimmy Johansson
    Deltagare

    Låter ganska normalt man har ju alltid lite glapp i drivlinan och eftersom den blir så stark i lågväxel så blir det lite hårdare då än i högväxel

    #38981
    Mats AbelsonMats Abelson
    Deltagare

    Tack för svar. Då sitter jag lugn. Jag har förresten samma fenomen i Defendern. Knycken är svag – men ljudet! ”Klonk”!

    Series 2A 109 1965 "Camion de pompiers"
    Serie 3 LWT 1975
    Defender 110 Td5 HCPU 1999 "Raven Lord"

    "A Land Rover would never turn up to collect an Oscar. It'd be far too busy doing something important to someone, somewhere..." (Richard Hammond)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.