Denso DAN670 m varvräknare?

Forum TEKNIK Teknikspalten – Allmänt om teknik Denso DAN670 m varvräknare?

  • Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2018-09-16 09:26 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #40047
    Mats AbelsonMats Abelson
    Deltagare

    Har skaffat en ny Denso DAN670 generator istället för den gamla som kroknade i Defendern. Jag har en enkel varvräknare som jag vill ansluta till generatorn. Man ska hitta W-kontakten.

    Var är den, månne?

    Series 2A 109 1965 "Camion de pompiers"
    Serie 3 LWT 1975
    Defender 110 Td5 HCPU 1999 "Raven Lord"
    Discovery 2 Td5 2000
    Ifor Williams LM 147

    "A Land Rover would never turn up to collect an Oscar. It'd be far too busy doing something important to someone, somewhere..." (Richard Hammond)

    Bilagor:
    #40058
    Sune CullbergSune Cullberg
    Deltagare

    Det verkar inte finnas ett fasuttag på den. Pluggens 3 anslutningar, hittade bild som anger vad det är.

    Som eventuellt ska tydas som:
    D = Dummy
    I = Ignition
    L= Lamp

    D2 Td5 aut -03, RRC -95
    Rester av RRC -77
    Tidigare LR SII -60,SIIA -69, RR-73,74,76,77,85 2dr,85 ,90 4dr, Disco2 Td5 aut -02
    Annat 4x4,Fargo -49,fc150,Wagoneer -79, J**p xj 88,89,90,97

    #40059
    Mats AbelsonMats Abelson
    Deltagare

    Tack. Ja, de där bilderna hittade jag också – men vad gör jag då?

    Series 2A 109 1965 "Camion de pompiers"
    Serie 3 LWT 1975
    Defender 110 Td5 HCPU 1999 "Raven Lord"
    Discovery 2 Td5 2000
    Ifor Williams LM 147

    "A Land Rover would never turn up to collect an Oscar. It'd be far too busy doing something important to someone, somewhere..." (Richard Hammond)

    #40060
    Sune CullbergSune Cullberg
    Deltagare

    Försökte hitta en sprängskiss så det gick att förklara ordentligt. I princip, öppna generatorn och löd in en sladd. Den ska kopplas mellan statorlindning och diodbrygga. Det bör vara 3 kraftiga kablar från statorn till diodbryggan, kvittar vilken av de tre du kopplar på.

    D2 Td5 aut -03, RRC -95
    Rester av RRC -77
    Tidigare LR SII -60,SIIA -69, RR-73,74,76,77,85 2dr,85 ,90 4dr, Disco2 Td5 aut -02
    Annat 4x4,Fargo -49,fc150,Wagoneer -79, J**p xj 88,89,90,97

    #40062
    Mats AbelsonMats Abelson
    Deltagare

    Öppna generatorn? Jag har just skruvat den på plats… Nå, jag klarar mig utan varvräknare. Men tack!


    Series 2A 109 1965 "Camion de pompiers"
    Serie 3 LWT 1975
    Defender 110 Td5 HCPU 1999 "Raven Lord"
    Discovery 2 Td5 2000
    Ifor Williams LM 147

    "A Land Rover would never turn up to collect an Oscar. It'd be far too busy doing something important to someone, somewhere..." (Richard Hammond)

    • Det här svaret redigerades för 1 år, 9 månader sedan av .
    • Det här svaret redigerades för 1 år, 9 månader sedan av .
    • Det här svaret redigerades för 1 år, 9 månader sedan av .
    Bilagor:
    #41815
    MartinMartin
    Deltagare

    Hej Mats

    Gjorde precis det på en japansk pick-up i somras. Objektet byggs om till A-traktor och behövde en varvtalssignal till en regulator.Leverantören har ett exempel här:

    Det så ju inte riktigt likadant ut men tillräckligt. Skaffa en rejäl lödkolv, det är mycket som skall värmas upp…

    Sen skall det enligt uppgift finnas en ”W” innanför skalet men jag har inte kommit dit hän på Defendern:
    https://www.blacklandy.eu/blboard/forum/showthread.php?18658-Drehzahlmesser-VDO-an-Klemme-W

    /Martin

    -----------------------------------------------
    88" S2A HT diesel -62
    110" Td5 CCPU -04

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.