EGR och bilprovning.

Forum TEKNIK Discovery Discovery I (1989-1998) EGR och bilprovning.

  • Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2019-06-02 14:24 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #45080
    Juha SalmelaJuha Salmela
    Deltagare

    Vad säger de på de olika stationerna när man kommer med en bil som i sin ungdom haft en EGR som nu är antingen bortplockad eller igenpluggad?
    Är det så att det är olika tänk där också, att på en del stationer funkar det utan, men på andra ska det sitta en EGR på motorn, fungerande eller ej?
    På bilar utanför EU finns ingen EGR och det funkar ju bra, verkar det som. Så om jag plockar av hela EGR-ventilen, blir det ombesiktning då? Avgasvärdena torde i alla fall vara bättre utan den.
    Motorn är en 300Tdi.
    Tackar för lite tankar om detta.
    Mvh Jussi

    #45081
    ProfilbildHåkan Edberg
    Deltagare

    hej…
    tror det bästa är att blockera EGRen med en täckbricka, men låta den sitta kvar…
    sen måste man väl tala om för datorn antar jag att det är en bil utan EGR…
    annars lyser väl motorlampan…

    • Det här svaret redigerades för 1 år, 4 månader sedan av .
    #45122
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    D1 300 TDI där tänds ingen motorlampa med täckbricka.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.