Ett par frågor

Forum TEKNIK Discovery Discovery II (1999-2004) Ett par frågor

  • Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2020-07-28 18:45 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #68924
    Dennis MidstenDennis Midsten
    Deltagare

    Vi försökte i helgen att avaktivera larmet på min d2 i helgen, tyvärr kom vi inte in i systemet med den nanocom vi använde oss av.
    Men visst fasen ska det gå att avaktivera larmet så att man inte riskerar att bli stående för att imobilisern spökar?
    Sen gäller det farthållaren på td5.
    Vad behövs för att installera den på en ď2?
    Räcker det med rattstyrningen samt brytaren till instrumentpanelen? Det verkar vara det som följer med i kitten jag hittar på bla ebay

    #68997
    Peter HanssonPeter Hansson
    Deltagare

    Fungerar utan problem att byta marknad för att slippa immobiliser med T4 (original LR verktyget)

    Mvh
    Peter
    Serie II 109 2,25 Diesel
    Freelander 2 Td4

    #69024
    ProfilbildPatrik Edfors
    Deltagare

    Ja det räcker med rattstyrningen, sladdarna är fördragna redan. Du behöver förstås såga ur hål för knapparna i rattskalet.

    Angående larmet så är det enklaste att byta EKA till en bra kod, går bra att göra med nanocom. Med en bra kod menas en kod med låga siffror som du alltid kommer ihåg och är enkel att vrida i dörrlåset. Det går även att byta marknad i Nanocom.

    #69330
    Dennis MidstenDennis Midsten
    Deltagare

    Ja det räcker med rattstyrningen, sladdarna är fördragna redan. Du behöver förstås såga ur hål för knapparna i rattskalet.
    Angående larmet så är det enklaste att byta EKA till en bra kod, går bra att göra med nanocom. Med en bra kod menas en kod med låga siffror som du alltid kommer ihåg och är enkel att vrida i dörrlåset. Det går även att byta marknad i Nanocom.

    Det där lär jag få forska i hör jag, kan man alltså vrida koder via dörrlåset?? Och vad menas med att byta marknad ?

    #69359
    Peter HanssonPeter Hansson
    Deltagare

    Nyare (ja från slutet på 90-talet alltså) LR är landskodade, så att styrenheterna fångar upp en kort bit kod som säger Sverige, det betyder t.ex. automatiskt halvljus, cold climate m.m.
    För Mellan östern betyder det ingen immobiliser eller larm eftersom stölder är i princip obefintliga och det är ytterst retsamt med larm som står och tjuter hela tiden.

    Så ändra marknaden till ex. saudi Arabien (ev. GCC på din bil) så kodas det automatiskt bort.

    EKA beskrivs i instruktionsboken 🙂

    Mvh
    Peter
    Serie II 109 2,25 Diesel
    Freelander 2 Td4

    #69422
    Dennis MidstenDennis Midsten
    Deltagare

    Nyare (ja från slutet på 90-talet alltså) LR är landskodade, så att styrenheterna fångar upp en kort bit kod som säger Sverige, det betyder t.ex. automatiskt halvljus, cold climate m.m. För Mellan östern betyder det ingen immobiliser eller larm eftersom stölder är i princip obefintliga och det är ytterst retsamt med larm som står och tjuter hela tiden.
    Så ändra marknaden till ex. saudi Arabien (ev. GCC på din bil) så kodas det automatiskt bort.
    EKA beskrivs i instruktionsboken 🙂

    Fasen vad smart! Kul med folk som kan. Tack för infon!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.