Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-11-01 18:52.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #42378

    HEJ IGEN, Im back. Min disco2:a och min ”nya” dico 4:a är här med några frågor.
    Om ni vill så gör jag flera trådar av detta, vet inte hur ni vill att detta görs. Har läst igenom alla trådar nu och blir glad av att se att Edfors finns kvar.
    Har vi en köp och sälj/plats undras?

    NR1 till min disco 2 fick jaghjälp med att inföskaffa RAVE som varit till mycket hjälp.
    Nu undrar jag om det finns samma/liknade information att tillgå ”gratis”. Våran underbara Henry skulle se vad som kunde göras om ingen annan har en idé om detta.

    Nr2 Har läst en del om vinterutrustning till bilen. Jag får en känsla av att vissa har fått tt vinter skydd fördetta med galler och allt. Frågan kostar detta skydd, vad har jag för rätt att få ett riktigt skyddsgaller, min bil är en disco 4, 2012 utan skydd.

    NR 3 Jag har idag fyll mina däck 255….. r20 bak med 3,2bar, fram 3,0 bar och bilen går fint. Hittar inga värden om detta undrar om någon hittat detta? Jag följde maxtrycket och la mig ngt under.

    Nr4 Min disco fyra har en avtagbar dragkrok. Hur är denna kvalitet i avseende på kultrycket? min disco2 köpte jag en ny dragkrok som gick att flytta höjden på. Den dragkroken kunde lastas tungt på och husvagnen gick stabilt fram. Min rädsla är att denna orginal som är löstag bar är känslig för vikt och kan gå sönder. Ngn som vet om detta är farligt att lasta vikt på eller går det att byta till en rebust sådan som klarar vikt…

    Jag stannar här med mina frågor och hoppas att detta forum är lika livlig i att bevara frågor som forumet var i disco2 då man var med på den gamla tiden.

    #42381

    Peter Thorén
    Distriktsombud DO

    Hej Peter,
    Ett försök till svar.

    1. Det går att få tag i verkstadshandbok i PDF-format till Disco 4. Du borde hitta länk om du Googlar.
    2. Du ska ha en vintergrill. Du riskerar att kondens i intercoolern fryser, lossnar och hamnar i turbon. Jag vill minnas att den är dyr och att det inte går att få en från LR eftersom de troligen redan har delat ut den en gång till din bil.
    3. Det låter mycket. Du har en tabell med rekommenderat tryck i en av dörröppningarna. Kommer inte ihåg vilken just nu. Jag brukar köra 2,8-2,9 bak och 2,4-2,5 fram men jag har i princip alltid last.
    4. Kroken är godkänd för 3,5 ton men det har hänt att den har lossnat. Det finns en kille i England som tillverkar en säkerhetsplatta som mom den är monterad förhindrar att kroken ramlar av. Du hittar honom på t ex disco3.co.uk som är ett utmärkt forum för D3 och D4. Ryan Wild heter han.

    //Peter

    #42391
    Simon
    Simon
    Medlem

    Hej Peter,
    4. Kroken är godkänd för 3,5 ton men det har hänt att den har lossnat. Det finns en kille i England som tillverkar en säkerhetsplatta som mom den är monterad förhindrar att kroken ramlar av. Du hittar honom på t ex disco3.co.uk som är ett utmärkt forum för D3 och D4. Ryan Wild heter han.

    //Peter

    Har för mig att jag läst någonstanns att han samarbetar med advanced factors nu. Dvs, det är troligen hans produkt du hittar här https://www.advancedfactors.co.uk/kit434-swan-neck-security-plate-kit-1230032-p.asp

    Mitt lås (nyckeln) på min D3 började ge upp vilket resulterade i att kroken glappade. Plattan från Ryan har hjälpt mig till att känna mig trygg i alla fall.

    #42393

    Tack för era fina svar återkommer när jag hittat en lösningsom känns bra.
    MVH PETER

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.