- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2018-08-16 21:49 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Freelander › Freelander 1 (1997-2006) › Freelander 1999, 1,8 l med vatten i oljan
… Och lite olja i vattnet. Samma ägare sedan ny. Bara 8500 mil. Ingen rost. Värmen i kupén funkar bra. Väldigt bra skick för övrigt. Vad tycker ni som kan? Är det värt att renovera motorn? Har ni Någon uppfattning om pris i så fall?
Hej,
Det är nog värt det, om den i övrigt är i bra skick och du vill behålla den. Fortsätt inte att köra bara för då blir motorn skrot och orenoverbar.
Ta av toppen och kollat att fodren ej skunkit, om de gjort det så är motorn skrot, annars se till att inte röra dem och provtryck/plana toppen och på med en ny packning.
Mvh
Peter
Serie IIa 109" 2,25 Diesel 1963
Serie IIa 109" 2,25 Bensin 1970
Freelander 2 Td4
Serie IIa 88/109" 1966 reservdels lager 🙂
Bor mitt i underbara Skåne
Distrikt skåne
Läs och begrunda Torslunds tråd ”Åter LR ägare”
mvh. Ray.S. nr.86
Sörmlandskusten
S III 88" -73 B18. GAA 153
Vi använder cookies för att förbättra användningen av www.slrk.se. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.