Forum › TEKNIK › Ninety, OneTen & Defender › Defender (1999-2006) TD5-Storm, 3.9L V8 › halvshaft drive flange
- Detta ämne har 5 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2020-07-30 14:51 av .
- FörfattareInlägg
- 2020-07-25 kl. 21:37 #69276
Denis Blomström
Deltagaredags att byte höger bak axel och drive flange. (ny bromskiva skevar precis som den gamla gjorde…kanske pga att axeln är fastsvetsad med drive flange och därmed skev)..såg att det finns rear halvshaft 24 spline with integral drive flange…fördelar jämfört med att köpa axeln och drive flange var för sig ?
har samtliga Defender 110 årsmod 2000, 24 splines ?tacksam för tips
vänligen
Denis2020-07-27 kl. 10:44 #69349Denis Blomström
Deltagaretips någon ?
för att kunna beställa reservdelarna… har axlarna 24 splines på Defender Td5 årsmod 2000 ?
vänligen
Denis2020-07-27 kl. 13:33 #69358Peter Hansson
DeltagareMed integrerat medbringare borde du slippa en del klonk som det gärna blir i splinesen mellan medbringare och axel.
Nackdel är väl att du får dra ut hela axeln och inte bara medbringaren när du ska mecka hjullager m.m.Mvh
Peter
Serie IIa 109" 2,25 Diesel 1963
Serie IIa 109" 2,25 Bensin 1970
Freelander 2 Td4
Serie IIa 88/109" 1966 reservdels lager 🙂
Bor mitt i underbara SkåneDistrikt skåne
2020-07-27 kl. 15:21 #69364Denis Blomström
DeltagareTack för tipset !
Känner du till antalet splines på axeln ?
vänligen
Denis2020-07-29 kl. 23:53 #69491Denis Blomström
Deltagare?
2020-07-30 kl. 14:51 #69526Denis Blomström
Deltagareefter chat med Paddock tror jag det har löst sig
/Denis
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.