Hawkeye eller Nanocom

  • Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 2020-10-23 09:44 av .
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #73430

    är tyvärr inte insatt i vad man kan göra med en Hawkeye Total Diagnostic Tool eller en Nanocom Evo…har hittills inte behövt använda någon på vår Defender 110-Td5 -00…ännu…

    men när så behövs, vilken typ är användbarast på vår Defender och av en novis på området ?

    te.x. när ecu:n från Mastaz skall monteras…de påstår i och för sig att plug & play gäller ?

    vänligen
    Denis

    #73434
    Peter KrupeninPeter Krupenin
    Deltagare

    GAP IID BT

    #73439

    ???

    #73477
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Hawkeye har funkat bra för mig, men man behöver adaptrar till vissa saker. Alla går inte att köpa längre!!

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    #73504
    ProfilbildPatrik Edfors
    Deltagare

    Jag tycker Nanocom Evo är bäst och smidigast på en Td5.

    #73556

    Tack för bra tips !

    #73557

    och till sist…NCOM 01 eller 02 ?

    #73560
    #5573 Pär#5573 Pär
    Deltagare

    NCOM 01 för Defender Td5.
    I priset ingår upplåsningskoder för motorkontroll (ECU) och ABS-systemet. Har precis införskaffat en själv och har inget att klaga på. Bli inte förvånad bara när du får besked om att du har ett paket på väg från Cypern 🙂

    #5573 Pär

    #73569
    ProfilbildPatrik Edfors
    Deltagare
    #73591
    ProfilbildHenrik Sonesson
    Deltagare

    Hej,
    min okunskap på området är enorm men intresset är stort så en kort fråga.
    Vad mer exakt kan en novis ha för användning av detta verktyg?
    Jag tänker inte försöka mig på någon programmering mer få status på en befintlig Td5:a.

    Kanske finns det någon i Skåne som kan göra en undersökning mot kompensation?

    #73632

    Hej, min okunskap på området är enorm men intresset är stort så en kort fråga. Vad mer exakt kan en novis ha för användning av detta verktyg? Jag tänker inte försöka mig på någon programmering mer få status på en befintlig Td5:a.
    Kanske finns det någon i Skåne som kan göra en undersökning mot kompensation?

    Inte mot kompensation, men finns du i närheten av Skurup så kan vi titta på det !
    Mvh Ingemar

    Pumba, Defender DCPU -04
    Ecgberht, SI 80” -52
    Kingen, HD Road King Custom -04

    #73706
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Intressant att se vad som föreslås. Anser själv att det kan vara svårt att utse ”bästa” instrument. Tror väldigt få har provat många fabrikat. Olika vad man egentligen behöver, och olika vad instrumentet klarar av. Original Land Rover är troligen det bästa. Men tokdyrt för de flesta ”amatörer”, däremot kan det vara väl värt att betala för en felsökning/åtgärd med ett sådant. Hawkeye plus som jag har klarar ju många olika modeller, men inte allt utan adaptrar. Tyvärr går inte alla adaptrar att köpa längre. Har även Icarsoft, ett mindre billigare sånt som fungerar, på flera men inte klarar allt. Har även ett dyrare Icarsoft som aldrig har fungerat, ingen vill heller ta ansvar för ev. reparation. Men får nog bli en film så småningom med dess destruktion då de pengarna var helt bortkastade. Väntar nu på ett från RSW solution men fungerar bara på min RR L322, men går att köpa till licenser för flera. Det tror jag kan vara ett av de bättre.. Men att tvärsäkert föreslå det bästa, det ger jag mig inte in på. Första frågan när man tänker köpa ett instrument är nog vilket behov man har, och vad man är beredd att betala. Floran är stor, men nyttan kan variera. Lite om vad RSW skall klara. på EN L322

    Designed from the ground up to be an OBDII diagnostic tool sepcific to the L322 Range Rover (2002-2005). This tool allows you to communicate with many of the proprietary Land Rover vehicle computers which cause the most pain to the vehicle owner. The purchase includes the hardware and software necessary to communicate with your vehicle.

    The All Comms tool, requires the use of a Windows PC; Windows XP, Windows 7, Windows 8 and Windows 10. Apple OS users can emulate a Windows PC using a Windows Parallel environment. I will continue to make updates to the software as time progresses. The All Comms Software is a small and lightweight installation that also has the ability to receive updates automatically from RSW Solutions when updates are released. Updates to the software and the addition of new communications functions are always free to customers of RSW Solutions.

    If you are interested in a portable Windows tablet solution, please see the HP Stream 7, Windows 8 tablet. This tablet will run the software without issue and is inexpensive compared to other alternatives.

    Working Diagnostic Sub-Systems
    Recode Steering Angle Sensor Module
    Recode Body Control Module
    Read & Clear Faults – ABS
    Read & Clear Faults – SRS Air Bag System
    Read & Clear Faults – Headlight Leveling
    Read & Clear Faults – Air Suspension
    Read & Clear Faults – HEVAC
    Read & Clear Faults – Body Control Module
    Read & Clear Faults – Seat Module
    Read & Clear Faults – DSP
    Read & Clear Faults – Left HID
    Read & Clear Faults – Right HID
    Read & Clear Faults – Instrument Pack
    Read & Clear Faults – Lighting Control Module
    Read & Clear Faults – Navigation Module
    Read & Clear Faults – Parking Assist Module
    Read & Clear Faults – Engine Petrol Immobilizer
    Read & Clear Faults – Engine Petrol
    Read & Clear Faults – Engine Diesel
    Read & Clear Faults – Rain Sensor
    Read & Clear Faults – Steering Angle Module
    Read & Clear Faults – Security Module
    Read & Clear Faults – Transfer Box
    Read & Clear Faults – Transmission Petrol
    Read & Clear Faults – Tire Pressure
    Customize – Body Module (2002-2004)
    Customize – Lighting Module (2002-2004)
    Customize – Calibrate Air Suspension
    Customize – Vehicle Entry Functions
    Customize – Parking Sensor Functions

    When purchase has been completed, a download link and activation key will be emailed to the user. Software can be activated and deactivated on different end user machines. Activation keys an licenses cannot be transfered to other users.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    • Det här svaret redigerades för 1 vecka sedan av .
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.