- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2020-05-19 19:15 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Range Rover › Range Rover Sport L494 (2013–) › HVO100
Etiketter: HVO100 SDV6
Hej,
Köpte i helgen min första RR L494 med SDV6-motorn.
Vill nu köra bilen så miljövänligt som går. Min tanke är att köra bilen på HVO100.
1. Tål bilen HVO100 i praktiken? Tillverkaren gillar det väl kanske inte…
2. Bör jag byta bränslefilter innan bytet, eller efter typ 100 mil?
3. Något mer som bör beaktas innan HVO100 på en bil för 400 k?
Tack för länken, men syftade mer på specifikt SDV6/TDV6 motorn i exempelvis L494:an.
Någon som har några erfarenheter hur bilen upplever HVO100 mot vanlig diesel/Evolution diesel?
Vi använder cookies för att förbättra användningen av www.slrk.se. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.