Ingen gnista!

  • Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2017-09-19 06:09 av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36794
    ProfilbildBeardo
    Deltagare

    V8 insprutning 86:a. Motorn stannade under färd och ville inte starta. Det luktar bensin under startförsöken men ingen gnista. Kollat att tändkablarna satt fast. Hände en gång i somras och då gick den igång efter att vi lämnat den ett par timmar. Är defekt tändspole eller kondensator en bra gissning?

    #36795
    ProfilbildKjell Lindqvis
    Deltagare

    Hej Kan vara vad som helst…. har du gnista på stiften?… bränsle tryck rätt?… bränsle filter bytt?… visst kan det vara spolen eller andra tänd delar….

    Vad har du för insprut? du får kolla att bränsle kommer fram efter ordning att gnista på rätt ställe..

    #343 Kjelle#

    #36796
    Profilbild4557
    Deltagare

    Har den erfarenheten av äldre bilar med avbrytartändsystem att om motorn börjar gå sämre när den blir varm, är svårstartad med varm motor, att motorn startar efter att den fått svalna 15 -30 minuter, kan det vara kondensatorn på tändfördelaren som är boven i dramat.

    Endera gillar du Defender - eller så har du fel!

    #36826
    ProfilbildBeardo
    Deltagare

    En liten uppdatering: Jag åkte tillbaka till parkeringshuset där jag lämnat Rangen och till slut gick den igång. Jag höll motorvarvet över tomgång hela tiden så den inte skulle stanna och lyckades ta mig hem. Så fort jag släppte gasen så stanna motorn. Nu står hon i mitt garage igen och jag ska ta mig lite tid i helgen och felsöka! ?

    #36827
    ProfilbildKjell Lindqvis
    Deltagare

    Hej.. När TPSen inte fungerar så uppför sig motorn så…

    trottel positions sensor sitter vid gasspjället på insuget…

    /Kjelle

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.