Jordningspunkt E2

  • Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2018-01-12 07:26 av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #38225

    Har fått något strul med det elektriska: det började med halvljuset som inte ville fungera. Bytte relä, men det hjälpte inte. Nu har även varningslamporna på instrumentpanelen slutat fungera, liksom fönsterhissarna. Misstänker därför jordningsfel och enligt elschemat är jordningspunkt ”E2” den gemensamma nämnaren. Någon som råkar veta var denna sitter?

    /Pär

    ------------------------------
    110" Td5 SW -02

    #38319
    Robert HanssonRobert Hansson
    Deltagare

    hej

    vad är det för års modell?

    en jord som jag kan komma på är den som sitter bakom expansionkärlet

     

    Robert

    Det är aldrig försent att ta semester

    #38320
    Robert HanssonRobert Hansson
    Deltagare

    hej

    vad är det för års modell?

    en jord som jag kan komma på är den som sitter bakom expansionskärlet

     

    Robert

    Det är aldrig försent att ta semester

    #38383

    Problemet är löst. En säkring på halvljusautomatiken och säkringen till strålkastarna så funkade allt igen. Det är en 2001:a och enligt de olika elscheman som finns där så är just E2 en central plats för jord. Skal kolla bakom kärlet.

     

    /Pär

    ------------------------------
    110" Td5 SW -02

    #38693

    appropå jordning…hade liknande problem som såklart försvann då jag ”separat”jordade halvljuset till ramen…

    och vad gäller jordning…eller hur saker och ting jordas…är det orsaken till varför seriebilar generellt har mindre av ”elektrolytisk korrossion” ?

    /Denis

    Anglofil, försöker meka det mesta själv, byggde min egen "lookalike" tävlingsbil från ram till ratt.
    Har "alltid" kört Brittiska bilar och bor på Österlen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.