Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-07-11 07:29.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #41100

    Hej.

    Äger en P38 och funderar lite på prisbilden på L322:an. Ta inte illa upp nu om du äger en och skall sälja den eller så. Men ligger de inte väldigt högt? Så här tänkte jag när jag köpte min P38, den drar visserligen jävligt mycket, och kvalitét och pålitlighet är inte på top, dessutom har den gått långt > 20k. Men min investering är iaf begränsad (~20-30k) så förlusten när något havererar är inte så saftig.

    Och vad jag vet (rätta mig om jag har fel) så gäller egentligen alla dessa faktorer förutom att investeringen är begränsad även för den nyare? För visst, M62 motorn drar väl (kanske) någon deciliter mindre, kvalitét och pålitlighet verkar inte vara så där fantastiskt mycket bättre (eller?) och även att bilar gått långt så kostar de ofta uppåt 100k.

    Jag förstår bara inte riktigt att det kan vara så många som vågar ta den risken. Men det kanske bara är jag som är kvar i 90-tals kvalitet där 20k mil var långt för en bil?

    PS. Jag skall väl tillägga att detta verkar inte bara gälla Range Rover utan även andra ”posh” bilar typ Audi, BMW mm, där mätaren tickat över 20k (vilket iaf jag ser som någon sorts ”efter detta går det fortfarande att hålla igång, men räkna med att det kostar”), men som ändå säljs för > 100k på blocket.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.