Forum › TEKNIK › Ninety, OneTen & Defender › Defender TD4-Puma (2007-2015) › Oljeläckage slutväxel
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2019-06-14 08:55 av .
- FörfattareInlägg
- 2019-04-13 kl. 16:43 #44029
Robert
DeltagareJaha. Min Defender 90 (2009) måste ombesiktigas. Oljeläckage slutväxel står det. Är det någon här som vet vilka delar som behövs och om det är svårt? Det ser inte så värst komplicerat ut från utsidan men man vet aldrig. Någon?
Tack på förhand.
Mvh RobertLand Rover Defender 90 Puma Santorini black 2009
Land Rover Defender 90 Puma Keswick green 2008- Såld
Land Rover Defender 90 Td5 County green 2004- Såld2019-04-13 kl. 22:25 #44034Patrik Edfors
DeltagareÄr det i bakre eller främre diffklump som läcker? Det är slutväxlarna.
Är det fördelningslådan som läcker? Vart isåfall, finns flera ställen som är vanliga att läcka, men olika lösningar.
2019-04-14 kl. 12:00 #44036Robert
DeltagareDet läcker från den bakre där kardanen går in i ”klumpen”.
Land Rover Defender 90 Puma Santorini black 2009
Land Rover Defender 90 Puma Keswick green 2008- Såld
Land Rover Defender 90 Td5 County green 2004- Såld- Det här svaret redigerades för 1 år, 10 månader sedan av .
2019-04-16 kl. 07:22 #44053Patrik Edfors
DeltagareOK, det är packboxen vid pinjongen, lite pyssligt att byta den, du behöver sök på Youtube på ”land rover rear diff seal pinion change” och testa att byt ordet ”change” till ”replace” så kommer du hitta instruktionsvideo för detta.
Som typ denna, fast du inte behöver byta flange, https://binged.it/2IFhRdo
2019-04-16 kl. 13:01 #44059Robert
DeltagareStort tack Patrik! Ser lätt ut!
Land Rover Defender 90 Puma Santorini black 2009
Land Rover Defender 90 Puma Keswick green 2008- Såld
Land Rover Defender 90 Td5 County green 2004- Såld- Det här svaret redigerades för 1 år, 10 månader sedan av .
2019-04-16 kl. 16:22 #44078Denis Blomström
DeltagareBra tips !
när jag bytte radialtätningen på vår gamla S2A upptäckte jag att gamla tätningen hade slitit lite väl mycket på godset på flange (inget ovanligt) kan vara bra att tänka på att ”sätta” tätningen några tiondelar ifrån slitstället då, i mitt fall drev jag inte in tätningen helt (gäller förstås när man återvinner gamla flange)…2019-05-17 kl. 21:35 #44646Robert
DeltagareTumme upp!
Land Rover Defender 90 Puma Santorini black 2009
Land Rover Defender 90 Puma Keswick green 2008- Såld
Land Rover Defender 90 Td5 County green 2004- Såld2019-06-14 kl. 08:55 #45719Joakim Hägnander
DeltagareKolla så att avluftningen inte är tät, det kan få det att läcka olja. Inga mängder men värt att kolla
”Knacke” Defender -98 300Tdi
”Tut” Defender -02 TD5 Såld
”Gonzo” Disco 3 -09 skrotad
”Juppe” Defender -09 TD4 Såld
”Drag-Drag” Deffe -99 TD5 Såld - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.