Tändningslås SIIa diesel

Forum TEKNIK Serie I, II & III Serie IIA (1961-1970) Tändningslås SIIa diesel

  • Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2017-09-07 22:33 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36626
    Profilbildcrowan
    Deltagare

    Håller på att byta motor i min Serie 2a diesel och har stött på ett litet problem. Den nya motorn är lite modärnare och har en elektronisk switch som kräver 12 V för att hålla motorn igång. Mitt tändningslås slår kopplar bort ström från allt annat än glödstift och startmotor under själva startögonblicket vilket gör att bilen inte går att starta. Jag vill ogärna sätta en extra brytare, men jag kan inte lura ut hur jag ska koppla för att det ska fungera.

    Någon som har bra ideer?

    #36636
    ProfilbildJimP 126
    Deltagare

    På min diesel tändnings lås har jag fyra läger
    1. Från
    2. Ström till nästan alt
    3. Ström bara till glödstift
    4. Ström till start motor och bränsle avstänga (cutoff) spola.
    Läger tre och fyra är fäder belastad retur.
    Man stanna i läger tre vid behöv, och vid start släpa nykel till läger två, motor hinna inta stanna förbi läger tre vid retur.
    JimP 126

    #36698
    Profilbildcrowan
    Deltagare

    Tack! Då kopplar jag från läge 2 och 4 till bränsle cut Off.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.