- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2020-07-17 21:45 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum › TEKNIK › Ninety, OneTen & Defender › Defender (1999-2006) TD5-Storm, 3.9L V8 › TC-problem efter framaxelrenovering
Bytte krombollar, CV-joints och hjullager allt ”by the book”. Vid provkörning i ~20 km/h går TC igång och bilen ”motorbromsar”. Felet upphör efter frirullning och ABS/ TC-lamporna tänts och kopplats ur systemet. Har jag satt sensorerna på olika djup eller har jag förstört någon sensor? Hur djupt ska de sitta?
------------------------------
110" Td5 SW -02
De ska sitta ända ner i botten, vanligt på Defender att de kryper ut. Borde inte vara felet på en renoverad axel. Har de nya CV joints tandhjulet för ABS?
Mvh
Peter
Serie IIa 109" 2,25 Diesel 1963
Serie IIa 109" 2,25 Bensin 1970
Freelander 2 Td4
Serie IIa 88/109" 1966 reservdels lager 🙂
Bor mitt i underbara Skåne
Distrikt skåne
Ja då, det är joints med tandhjul. Jag ska prova att trycka ner dem lite till. Det var ju inte helt lätt med nya tätningar i styrtapparna.
------------------------------
110" Td5 SW -02
Vi använder cookies för att förbättra användningen av www.slrk.se. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.