TC-problem efter framaxelrenovering

Forum TEKNIK Ninety, OneTen & Defender Defender (1999-2006) TD5-Storm, 3.9L V8 TC-problem efter framaxelrenovering

  • Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2020-07-17 21:45 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #68841

    Bytte krombollar, CV-joints och hjullager allt ”by the book”. Vid provkörning i ~20 km/h går TC igång och bilen ”motorbromsar”. Felet upphör efter frirullning och ABS/ TC-lamporna tänts och kopplats ur systemet. Har jag satt sensorerna på olika djup eller har jag förstört någon sensor? Hur djupt ska de sitta?

    ------------------------------
    110" Td5 SW -02

    #68857
    Peter HanssonPeter Hansson
    Deltagare

    De ska sitta ända ner i botten, vanligt på Defender att de kryper ut. Borde inte vara felet på en renoverad axel. Har de nya CV joints tandhjulet för ABS?

    Mvh
    Peter
    Serie IIa 109" 2,25 Diesel 1963
    Serie IIa 109" 2,25 Bensin 1970
    Freelander 2 Td4
    Serie IIa 88/109" 1966 reservdels lager 🙂
    Bor mitt i underbara Skåne

    Distrikt skåne

    #68873

    Ja då, det är joints med tandhjul. Jag ska prova att trycka ner dem lite till. Det var ju inte helt lätt med nya tätningar i styrtapparna.

    ------------------------------
    110" Td5 SW -02

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.