TC-problem efter framaxelrenovering

Forum TEKNIK Ninety, OneTen & Defender Defender (1999-2006) TD5-Storm, 3.9L V8 TC-problem efter framaxelrenovering

  • Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2020-07-17 21:45 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #68841
    #5573 Pär#5573 Pär
    Deltagare

    Bytte krombollar, CV-joints och hjullager allt ”by the book”. Vid provkörning i ~20 km/h går TC igång och bilen ”motorbromsar”. Felet upphör efter frirullning och ABS/ TC-lamporna tänts och kopplats ur systemet. Har jag satt sensorerna på olika djup eller har jag förstört någon sensor? Hur djupt ska de sitta?

    #5573 Pär

    #68857
    Peter HanssonPeter Hansson
    Deltagare

    De ska sitta ända ner i botten, vanligt på Defender att de kryper ut. Borde inte vara felet på en renoverad axel. Har de nya CV joints tandhjulet för ABS?

    Mvh
    Peter
    Serie II 109 2,25 Diesel
    Freelander 2 Td4

    #68873
    #5573 Pär#5573 Pär
    Deltagare

    Ja då, det är joints med tandhjul. Jag ska prova att trycka ner dem lite till. Det var ju inte helt lätt med nya tätningar i styrtapparna.

    #5573 Pär

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.