Td5 startar inte

Forum TEKNIK Discovery Discovery II (1999-2004) Td5 startar inte

  • Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2020-11-22 22:33 av .
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #75104

    Har en disko 2 td5 som inte startar . Jag körde in bilen i garaget bilen fungerade bra skulle inte använda bilen på en vecka så efter 30 minuter lossade jag minus polen.Efter 5 dagar skulle jag starta bilen.Alla lampor tänds och släcks som dom skall även larm lampan . Startmotorn fungerar men motorn tänder inte varvräknaren rör inte på sig .
    Startspärr?? EKA-kod ??

    #75138
    ProfilbildHåkan Edberg
    Deltagare

    om det är startspärren ska den starta om du använder EKA-koden… har du testat det??
    var finns du? jag har Nanocom om man behöver felsöka…

    #75141
    ProfilbildPatrik Edfors
    Deltagare

    Går bilen att låsa upp och larma av med fjärrstyrning från nyckeln är det troligen inte startspärr. Skulle kunna vara CPS eller kablaget till den som glappar.

    #75143

    Går bilen att låsa upp och larma av med fjärrstyrning från nyckeln är det troligen inte startspärr. Skulle kunna vara CPS eller kablaget till den som glappar.

    Hej fjärren fungerar.
    Glömde att skriva att bränslepumpen fungerar. Vad är cps.

    #75144

    om det är startspärren ska den starta om du använder EKA-koden… har du testat det?? var finns du? jag har Nanocom om man behöver felsöka…

    Hej har ingen eka kod skall försöka fixa den imorgon. Jag finns i Värnamo.

    #75157

    Även om bränslepumpen fungerar kan det vara luft i systemet. Hade en bekant med Defender/Td5 som alltid måste köra med ”tändningen” på ett par minuter innan startförsök p.g.a. luft som letat sig in (men inget dieselläckage).
    Automat? XYZ-switchen/Neutral Safety switchen kan ju spöka rejält, särskilt om det kommit vatten på/i den.

    #75160

    Även om bränslepumpen fungerar kan det vara luft i systemet. Hade en bekant med Defender/Td5 som alltid måste köra med ”tändningen” på ett par minuter innan startförsök p.g.a. luft som letat sig in (men inget dieselläckage). Automat? XYZ-switchen/Neutral Safety switchen kan ju spöka rejält, särskilt om det kommit vatten på/i den.

    Hej alla tips ock erfarenheter är väl kommer.Det som stör mig är att varvräknaren inte rör sig. Har mätt vevaxelgivan 1290ohm. När man kör på starten 4volt ac .skall försöka mäta kablarna till styrboxen om det är avbrott.

    #75170
    Sune CullbergSune Cullberg
    Deltagare

    Jag hade lite sporadiska problem som pekade på vevaxelgivaren. Den här killlen kan leverera ett nytt kablage från vevaxelgivare till ECU.
    https://www.ebay.co.uk/str/landroverconnectors det är inte listat på hemsidan men mejla honom och fråga efter CPS Harness. Mycket gediget gjort och löste mitt problem.

    D2 Td5 aut -03, RRC -95, D2 V8 -01
    Rester av RRC -77
    Tidigare LR SII -60,SIIA -69, RR-73,74,76,77,85 2dr,85 ,90 4dr, Disco2 Td5 aut -02
    Annat 4x4,Fargo -49,fc150,Wagoneer -79, J**p xj 88,89,90,97

    • Det här svaret redigerades för 3 dagar, 1 timme sedan av .
    #75173

    Jag hade lite sporadiska problem som pekade på vevaxelgivaren. Den här killlen kan leverera ett nytt kablage från vevaxelgivare till ECU. https://www.ebay.co.uk/str/landroverconnectors det är inte listat på hemsidan men mejla honom och fråga efter CPS Harness. Mycket gediget gjort och löste mitt problem.

    tack för tipset.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.