Turbofördröjning/Turbolag

  • Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2018-04-27 23:11 av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #39735
    ProfilbildRay.S.
    Deltagare

    Jag har haft 3st. LR med 300 TDI motorn. Nuvarande Defender, en tidigare Defender, samt en Discovery 1. Samtliga dessa har enligt mig haft dåligt bottenvrid. Under c:a 1500 varv händer det knappt något. Vid nämnda varvtal kommer det en l knuff, och sedan tar det sig riktigt bra. Finns det något att göra åt saken? Det finns ju trots allt bensinare i samma effektklass som har betydligt mer ”pjäxa” i bottenregistret. Någon som har något förslag eller tips är välkommen . Gissningar undanbedes, det ska vara egna erfarenheter som gäller.

    mvh. Ray.S. nr. 86

    Sörmlandskusten

    #40049
    Peter BerglundPeter Berglund
    Deltagare

    Hej Ray.

    Pricipen ”Mer sås mer kräm” är universiell. Öka diselflöde genom att justera/byta styr plunger i pump samt justera förspänning på denna. Googla Boost Pin och Boost Ring så får du upp video på lite alltternativ.

    Sen en variabel turbo och större IC sen kan du pjäxa så mycket man kan med en 300. 😉

    //
    Peter #5671

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.