Sven-Erik Berg

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 79 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Hjälp med nanocom #83578
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Ingen som vet om det går komma in och programera nyckel eller dylikt utan att kunna stänga bort immobilisern? Eller få fram EKA kod eller vad som? Jag har försökt med olika tips och idéer i 4 veckor utan resultat nu. Finns ingen ärg i boxar eller dylikt. Nyckelmottagaren är nybytt mot en exakt likadan helt ny, batteriet i nyckeln har jag bytt. Den eka som landrover får fram fungerar inte, misstänker att nån bytt eka utan att notera detta. Måste ju finnas något sätt att lösa nyckelproblemet utan att transportera bilen till landrover verkstad 25 mil bort?

    Med Hawkeye tror jag du dels kan läsa EKA koden, men även stänga av funktioner så du kan starta bilen igen.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    som svar på: Garagelyft ? #80194
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Idag blir bilarna bredare och mycket tyngre. Tex senare Disco jämfört med din 110. Jag har en fyrpelarlyft som är godkänd för 2,5 ton. Men skall byta till en nyare fyrpelare som klarar 3,5-4 ton. Om garaget är trångt finns det lite mindre lyftar, men man får leta lite på nätet. För mig så överväger fördelarna prisskillnaden. Men skall finnas centrallyft annars fungerar det inte. Du kan alltid lägga ifrån dig verktyg på körbanorna. Bilen kan aldrig tippa om du släpper ner ex en axel. Du har full åtkomst för att svetsa en tröskellåda, eller om du vill jobba inne i bilen när den är upplyft. En och två pelarlyftar är alltid i vägen, du behöver en rullande vagn att lägga verktyg och delar. Men det är bara mitt sätt att se på saken. Många är nöjda med andra typer. Bra med minst 4 m i tak, gärna 4,5. Har man dåliga knän är det väldigt skönt att slippa ligga på knä, och styra in armar😊 Lätt som en plätt att köra direkt upp på ramperna.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    • Det här svaret redigerades för 2 månader, 1 vecka sedan av .
    som svar på: Feltankning #78459
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Har fyra begagnade spridare från en Puma 2008 liggandes. Fungerade felfritt vid byte. Om nån behöver.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    som svar på: Allt om glykol #78177
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Nu råkar jag ha en utmärkt motor i min Range Rover TD6, så då gör det inte så mycket med referenserna😂 Är ju ett svårt ämne idag, finns mycket att tillgodogöra sig.

    Bra info, synd bara att det har de där tyska referenserna 😉 Men annars bra

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    som svar på: Hawkeye eller Nanocom #73706
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Intressant att se vad som föreslås. Anser själv att det kan vara svårt att utse ”bästa” instrument. Tror väldigt få har provat många fabrikat. Olika vad man egentligen behöver, och olika vad instrumentet klarar av. Original Land Rover är troligen det bästa. Men tokdyrt för de flesta ”amatörer”, däremot kan det vara väl värt att betala för en felsökning/åtgärd med ett sådant. Hawkeye plus som jag har klarar ju många olika modeller, men inte allt utan adaptrar. Tyvärr går inte alla adaptrar att köpa längre. Har även Icarsoft, ett mindre billigare sånt som fungerar, på flera men inte klarar allt. Har även ett dyrare Icarsoft som aldrig har fungerat, ingen vill heller ta ansvar för ev. reparation. Men får nog bli en film så småningom med dess destruktion då de pengarna var helt bortkastade. Väntar nu på ett från RSW solution men fungerar bara på min RR L322, men går att köpa till licenser för flera. Det tror jag kan vara ett av de bättre.. Men att tvärsäkert föreslå det bästa, det ger jag mig inte in på. Första frågan när man tänker köpa ett instrument är nog vilket behov man har, och vad man är beredd att betala. Floran är stor, men nyttan kan variera. Lite om vad RSW skall klara. på EN L322

    Designed from the ground up to be an OBDII diagnostic tool sepcific to the L322 Range Rover (2002-2005). This tool allows you to communicate with many of the proprietary Land Rover vehicle computers which cause the most pain to the vehicle owner. The purchase includes the hardware and software necessary to communicate with your vehicle.

    The All Comms tool, requires the use of a Windows PC; Windows XP, Windows 7, Windows 8 and Windows 10. Apple OS users can emulate a Windows PC using a Windows Parallel environment. I will continue to make updates to the software as time progresses. The All Comms Software is a small and lightweight installation that also has the ability to receive updates automatically from RSW Solutions when updates are released. Updates to the software and the addition of new communications functions are always free to customers of RSW Solutions.

    If you are interested in a portable Windows tablet solution, please see the HP Stream 7, Windows 8 tablet. This tablet will run the software without issue and is inexpensive compared to other alternatives.

    Working Diagnostic Sub-Systems
    Recode Steering Angle Sensor Module
    Recode Body Control Module
    Read & Clear Faults – ABS
    Read & Clear Faults – SRS Air Bag System
    Read & Clear Faults – Headlight Leveling
    Read & Clear Faults – Air Suspension
    Read & Clear Faults – HEVAC
    Read & Clear Faults – Body Control Module
    Read & Clear Faults – Seat Module
    Read & Clear Faults – DSP
    Read & Clear Faults – Left HID
    Read & Clear Faults – Right HID
    Read & Clear Faults – Instrument Pack
    Read & Clear Faults – Lighting Control Module
    Read & Clear Faults – Navigation Module
    Read & Clear Faults – Parking Assist Module
    Read & Clear Faults – Engine Petrol Immobilizer
    Read & Clear Faults – Engine Petrol
    Read & Clear Faults – Engine Diesel
    Read & Clear Faults – Rain Sensor
    Read & Clear Faults – Steering Angle Module
    Read & Clear Faults – Security Module
    Read & Clear Faults – Transfer Box
    Read & Clear Faults – Transmission Petrol
    Read & Clear Faults – Tire Pressure
    Customize – Body Module (2002-2004)
    Customize – Lighting Module (2002-2004)
    Customize – Calibrate Air Suspension
    Customize – Vehicle Entry Functions
    Customize – Parking Sensor Functions

    When purchase has been completed, a download link and activation key will be emailed to the user. Software can be activated and deactivated on different end user machines. Activation keys an licenses cannot be transfered to other users.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    • Det här svaret redigerades för 6 månader, 3 veckor sedan av .
    som svar på: Hawkeye eller Nanocom #73477
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Hawkeye har funkat bra för mig, men man behöver adaptrar till vissa saker. Alla går inte att köpa längre!!

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare
    som svar på: Prisförfrågan… #70652
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Bensin eller diesel och utrustning har nog större inverkan än Tongagrön, om nån skall ge ett bra svar.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    som svar på: Larm och startspärr !? #69950
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Skickat pm

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    som svar på: Larm och startspärr !? #69863
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Hawkeye finns i Västmanland. Du får gärna testa om du har vägarna neråt.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    som svar på: huv till defender #66603
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Hej du har PM.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    som svar på: Miss ljud motor, motorbyte? #66355
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Hej jag har beställt och monterat en fabriksny motor i min 2008 . Du kan skicka pm om du vill fråga nåt.Men motorbyte är jag tveksam till pga av mil och ljudet du beskriver. Motorn sitter i mängder av Transiter runt om i världen. Ford killarna är nog vanast med ev. fel på dessa. Oljetråget skiljer annars samma motor. Spridarna kan låta en hel del om det blir nåt fel. Läsa felkoder är inte fel, samt köra en inställning av spridarna. Ventil som knackar??

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    som svar på: Försäkring RR Sport SDV6 #66189
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    kika på Svedea fick halva priset på en Touareg där.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    som svar på: Klonk bakaxel #65793
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Kolla även gummibussningarna till alla stag, för ett himla liv när de är slut.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

    som svar på: Verkstadshandböcker och reservhjulshållare #65792
    ProfilbildSven-Erik Berg
    Deltagare

    Vilka böcker har du. Om det är nåt som passar i biblioteket är jag intresserad.

    Hawkeye med EAS adapter, VAG- Com, Syncmate P38 Diesel
    Allsläpet 3,5 t, D1 300Tdi, Range Rover L322

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 79 totalt)