Notifications
Clear all
Sökresultat för: EKA
# | Inläggets titel | Resultat info | Datum | Användare | Forum |
Sv:: BeCM reparation | 7 Relevance | 2 månader sedan | Mats Hemmingsson | Range Rover P38A (1995-2002) | |
Hej! Jag mailade dem, och sedan skickade jag den bara med Posten. Ett tag senare fick jag mail med betalningsanvisning och efter betalning kom boxen tillbaka. Har du provat EKA koden/proceduren? | |||||
Sv:: Hjälp med att Låsa upp BECM | 14 Relevance | 5 år sedan | Tobias Vahlne | Range Rover P38A (1995-2002) | |
... tändning på i ca 1 timme. ”Key Code Lockout” försvann. 4. Tog isär låskista, noterade att flera kablar var utdragna. Kan konstatera att fönster (påväg ner) kommit åt kablarna (som går till låskistan). Det förklarar varför EKA-kod inte fungerade samt att bilens larm gick trots att jag låste upp den med nyckel (dvs fick trycka en gång till efter att ha öppnat dörren). 5. Satte ihop alla kablar (låskista) på rätt plats 6. Använde mig av EKA-koden 7. Startade bilen. Puhhh, så skönt att det gick så lätt :-). Stor tack för feedback S-E. Hälsningar Akram | |||||
Sv:: Programmera nya nycklar? Gamla slutar funka... | 7 Relevance | 2 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Hej, Håller själv på med nycklar! Fast min tappar kontakten med någon av ECU boxarna, och så slår Key code lock till när jag krånglat tillräckligt mycket, märkligt och otroligt nog så återställer den sig själv efter några timmar?? EKA koden är ingen ide jag försöker vrida fram för förarlåset är rätt så slut 🙂 Får du igång bilen så sväng förbi Pikab så kanske dom kan hjälpa dig, Inte gratis förstås.... | |||||
Programmera nya nycklar? Gamla slutar funka... | 7 Relevance | 2 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
... gånger att jag skrivit in alla koder rätt, hade med alla asterisker etc. Men, tyvärr så funkade det inte att lägga in de nya. Vad värre var, jag lyckades på någon konstigt sätt även att "ta bort" min gamla nyckel, så nu har jag ingen möjlighet att använda den heller. Bilen larmar nu som fasen så jag var tvungen att koppla bort batteriet för grannsämjans skull. Jag har EKA-koden till bilen, så jag (tror) jag kan få igång motorn etc. och ska testa igen i morgon, men under tiden, är det någon i Södra Stockholmsområdet med en mer modern/bättre ODB2-verktyg, ... | |||||
Sv:: Defender TD5 2002 som inte vill starta, ECU problem? | 7 Relevance | 3 år sedan | Tobias Vahlne | Defender (1999-2006) TD5-Storm, 3.9L V8 | |
Kan ju vara i nån sk header Loom joint det blivit grillfest kanske. Min td5 2000 brukar krångla med immoblizer ibland men då går alltid bränslepumpen i tanken. Den klipper soppa till motorn och startmotorstart. Sen slår man in EKAkoden med dörrn och nyckel. I min har det brunnit i kopplingarna under instrumentpanelen och allt går väl genom dem? För min del var det strömmatning till lyset som blev lidande pga nån lagt på extraprylar som sätesvärme på den ledningen. Vad händer om du matar pumpen i tanken med 12v samt försöker starta? Hej! Vet inte om jag pro ... | |||||
D ll V8 startar inte?? | 7 Relevance | 3 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Hejs. Historik: Bilen står i länge utan batteriet inkopplad, ansluter batteriet, startar och kör iväg, bilen dör efter ca.5 min/500m körning. Felsökningen; bytt bränslepump, bytt Båda säkringsboxarna, Bytt vevaxelgivare, bytt luftmassemätare, låst upp korrekt med EKA-kåd. Vanliga diagnos-datorn hittar inte motorstyrboxen. Kan någon hjälpa mej med glada tipps, Nanocom , Hawkeye eller tipsa om en verkstad i Stockholmsområdet? Jag får bränsle men den tänder inte? Bilen fins i Nynäshamn. | |||||
D ll V8 startar inte?? | 7 Relevance | 3 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery 3 (2005-2009) | |
Hejs. Historik: Bilen står i länge utan batteriet inkopplad, ansluter batteriet, startar och kör iväg, bilen dör efter ca.5 min/500m körning. Felsökningen; bytt bränslepump, bytt Båda säkringsboxarna, Bytt vevaxelgivare, bytt luftmassemätare, låst upp korrekt med EKA-kåd. Vanliga diagnos-datorn hittar inte motorstyrboxen. Kan någon hjälpa mej med glada tipps, Nanocom , Hawkeye eller tipsa om en verkstad i Stockholmsområdet? Jag får bränsle men den tänder inte? | |||||
Sv:: Hjälp med nanocom | 7 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Yes! Bilen har varit igång idag för första gången på nästan 5 veckor, Hedin Bil i Göteborg har gett mig en felaktig EKA kod! Så i 3 veckor har jag på olika sätt försökt mata in en kod som är fel, suck! Nu har jag kommit förbi immobilisern så i helgen ska jag försöka programmera två nycklar.. känns som ett stort steg i rätt riktning! | |||||
Hjälp med nanocom | 7 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Finns det någon som kan hjälpa en D2 ägare med Nanocom i Lidköping? Vi har provat med Autodoc idag utan att komma förbi larmet, min EKA kod verkar vara ur spel så jag kommer inte in. Nyckeln har ingen kontakt alls med bilen för övrigt. | |||||
Sv:: Akut hjälp med imobiliser | 7 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Osäker på hur man gör… men om man byter land på bilen till Saudiarabien så ska larmet kopplas bort… Blev rek. det när jag ville ha bort larmet på min p38!! Hedins är lustiga!! 1a gången jag behövde EKA fick jag åka dit och visa körkort… 2a och 3e gången fick jag det på telefon… 4e gången skulle dom höra av sig… det är över ett år sen!! Och har inte hört av dom… Det har nog med att göra vem man pratar med, dock funderar jag på varför jag inte får koden att fungera, larmet ljuder endast en gång när koden är inkörd. Det tyder ju på att det är antingen fel kod, ... | |||||
Sv:: Akut hjälp med imobiliser | 7 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Osäker på hur man gör... men om man byter land på bilen till Saudiarabien så ska larmet kopplas bort... Blev rek. det när jag ville ha bort larmet på min p38!! Hedins är lustiga!! 1a gången jag behövde EKA fick jag åka dit och visa körkort... 2a och 3e gången fick jag det på telefon... 4e gången skulle dom höra av sig... det är över ett år sen!! Och har inte hört av dom... | |||||
Sv:: Akut hjälp med imobiliser | 7 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Jag vet att det går med Nanocom, har inte erfarenhet av Hawkeye. En förutsättning är dock att att bilen är avlarmad med EKA-koden innan man kan modifiera inställningarna. Man kan stänga av larmet och startspärren helt om man vill, eller välja att nyckeln kan stänga av. Felet är antagligen mottagaren för nyckeln som sitter i taket. Den kan bytas utan att man behöver programmera något. | |||||
Sv:: Td5 startar inte | 7 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
om det är startspärren ska den starta om du använder EKA-koden... har du testat det?? var finns du? jag har Nanocom om man behöver felsöka... | |||||
Td5 startar inte | 7 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Har en disko 2 td5 som inte startar . Jag körde in bilen i garaget bilen fungerade bra skulle inte använda bilen på en vecka så efter 30 minuter lossade jag minus polen.Efter 5 dagar skulle jag starta bilen.Alla lampor tänds och släcks som dom skall även larm lampan . Startmotorn fungerar men motorn tänder inte varvräknaren rör inte på sig . Startspärr?? EKA-kod ?? | |||||
Söker någon med Nanocom eller Hawkeye som kan hjälpa mig!? | 7 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Hjälp ! Bor i Jämtland men kan förstås resa en bit om ngn med Nanocom eller Hawkeye kan hjälpa mig att programmera om och få bort startspärren och larmet på min Disco 2. Har haft problem med detta i 2,5 månad nu och behöver hitta en lösning snart. Använder varje gång nyckeln och den här EKA koden för att starta upp och köra ibland men nu börjar orken tryta! Och vad jag förstår går det med dessa på ett ögonblick få bort det här! /Magnus i Södra Årefjällen |