Notifications
Clear all
Sökresultat för: EKA
Sida 1 / 7
Nästa
# | Inläggets titel | Resultat info | Datum | Användare | Forum |
Sv:: Hjälp med nanocom | 28 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Ingen som vet om det går komma in och programera nyckel eller dylikt utan att kunna stänga bort immobilisern? Eller få fram EKA kod eller vad som? Jag har försökt med olika tips och idéer i 4 veckor utan resultat nu. Finns ingen ärg i boxar eller dylikt. Nyckelmottagaren är nybytt mot en exakt likadan helt ny, batteriet i nyckeln har jag bytt. Den EKA som landrover får fram fungerar inte, misstänker att nån bytt EKA utan att notera detta. Måste ju finnas något sätt att lösa nyckelproblemet utan att transportera bilen till landrover verkstad 25 mil bort? Me ... | |||||
Sv:: Hjälp med att Låsa upp BECM | 28 Relevance | 5 år sedan | Tobias Vahlne | Range Rover P38A (1995-2002) | |
Tack för bra tips Peter. EKA-kod är så viktig och lätt att tappa bort. Jag blev själv förvirrade då jag hade EKA-kod som började på 4 och min Hawkeye visade EKA-kod 9999 ( visar detta antagligen pga att immobiliser är aktiverad). Tvivlade på om jag hade rätt EKA-kod, så det är så skönt att finns tillgänglig hos annan part. Stor tack för ditt svar och hjälp. Hälsningar Akram | |||||
Sv:: Hjälp med nanocom | 21 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Ingen som vet om det går komma in och programera nyckel eller dylikt utan att kunna stänga bort immobilisern? Eller få fram EKA kod eller vad som? Jag har försökt med olika tips och idéer i 4 veckor utan resultat nu. Finns ingen ärg i boxar eller dylikt. Nyckelmottagaren är nybytt mot en exakt likadan helt ny, batteriet i nyckeln har jag bytt. Den EKA som landrover får fram fungerar inte, misstänker att nån bytt EKA utan att notera detta. Måste ju finnas något sätt att lösa nyckelproblemet utan att transportera bilen till landrover verkstad 25 mil bort? | |||||
Sv:: Akut hjälp med imobiliser | 21 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Tänds innerbelysningen när du öppnar förardörren? Får du kvitteringen när du ska nyckla EKA-koden? Det kan vara kabelfel eller fel på switcharna i dörrlåset. Om centrallåset reagerar på nyckeln åt bägge håll är nyckelswitcharna ok, då borde EKA fungera. Larmmottagaren är samma för alla d2 i europa. YWY000080 heter den, har nyss bytt på min. Innerbelysningen tänds och centrallåset reagerar som det ska. Pratade med Hedins bil i Göteborg häromdagen, mekanikern ville inte ge ut EKA utan ägarbevis samt körkort, dock medgav han att han har samma kod som mig när j ... | |||||
Startvägrar | 21 Relevance | 8 år sedan | Tobias Vahlne | Range Rover P38A (1995-2002) | |
... jag gick in o försökte ändra det så hände ingenting.Läste då för första gången instruktionerna för min Nanocom och blev lite nervös när jag såg följande: IMPORTANT NOTICE If the BECM goes into an ALARMED state you will notice that the readingwill be incorrect such as Language will become French and the date will be 1990 something. Inthis state communication is not possible and can only be resolved by either inputting the EKAcode if it is accepted or by someone who can unlock the BECM for you with our specialistsoftware only available on the Faultmate MSV-2 ... | |||||
Hur slå EKA koden? hittar inte beskrivningen | 20 Relevance | 3 år sedan | Tobias Vahlne | Range Rover P38A (1995-2002) | |
Hej alla. Hade batteriproblem och när spänningen gick ner för långt innan laddning så kom på displayen #ENGINE DISABLED" Jag har min EKA kod men bilen tar inte den, länge sedan jag läste om hur man gjorde. Det var något om att börja åt ett håll samt avsluta med en gång till åt... höger? eller vänster... Klar och tydlig instruktion skulle uppskattas. Tack på förhand | |||||
Sv:: EKA kod | 20 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Freelander 1 (1997-2006) | |
Nu har jag EKA koden , nu är frågan hur man gör , hittade en tråd hur man skulle låsa och låsa upp med nyckel tyvärr så funkade inte det. Någon som vet hur man gör? | |||||
EKA kod | 20 Relevance | 4 år sedan | Tobias Vahlne | Freelander 1 (1997-2006) | |
Hur får man tag i EKA koden till en Freelander-01 Det verkar som startspärren har gått i . Är en import | |||||
Sv:: BeCM reparation | 14 Relevance | 2 månader sedan | Mats Hemmingsson | Range Rover P38A (1995-2002) | |
Finns massor på nätet också. FÖ. finns hur mycket som helst på Youtube, i england, mm. Sök Range Rover P38.EKA koden brukar finnas i instruktionsboken. Det går att få den från en återförsäljare. | |||||
Sv:: Programmera nya nycklar? Gamla slutar funka... | 14 Relevance | 2 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
Never mind, larmet tystnade efter ett tag. Men tyvärr har jag inte rätt EKA-kod. Jag har två pärmar med instruktionsböcker i bilen, varav i en pärm sitter ett kort med EKA kod. nyckelnr etc. Den kanske hör till en annan bil 😀 Vad är oddsen på det 😀 | |||||
Sv:: Programmera nya nycklar? Gamla slutar funka... | 14 Relevance | 2 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
... fråga: Med EKA-koden, funkar det att lägga in den under tiden som larmet går? Så fort jag lägger på ström så börjar ju hela bilen tjuta och skrika, har inte lust att tortera grannskapet med 5 minuter larm under tiden jag väntar på att EKA-koden ska gå igenom... | |||||
Sv:: Hur slå EKA koden? hittar inte beskrivningen | 20 Relevance | 3 år sedan | Tobias Vahlne | Range Rover P38A (1995-2002) | |
... EKA-kod START vrid nyckeln 4 ggr åt höger ( låsläge ) Nu kan koden matas in, tag dina 4 siffror sakta och tydligt; 1 vrid nyckel åt vänster ( upplåst riktning ) det antal gånger som koden säger 2 vrid nyckel åt höger enligt din kod 3 vrid nyckel åt vänster 4 vrid nyckel åt höger och tillbaka till mittläget AVSLUTA med att vrida nyckeln 1 gång åt vänster, bilen ska nu låsa upp sig och larmet stängs av helt! Troligen ska nu bilens motor kunna startas direkt. | |||||
Sv:: BeCM reparation | 14 Relevance | 2 månader sedan | 5686 | Range Rover P38A (1995-2002) | |
... Bilen är konverterad till vanlig fjädring, ej luft. När dessa saker lagt av och man stänger av bilen går kupéfläkten igång och står på tills man lyfter en batteripol. När man lägger på den igen funkar de saker som lagt av… När jag läste på så verkar det vara ett återkommande fel om BeCM strular. Såg att Turner kan reparera enheter om den är trasig. Men om EKA-koden kan lösa problemet är det kanon. Mvh Christian | |||||
Problem med larmet, imobilizer | 14 Relevance | 1 år sedan | Tobias Vahlne | Discovery II (1999-2004) | |
... sätter in nyckeln och vrider om så går varningsblinkers igång och går inte att stänga av så jag behöver bryta strömmen. Det kan tilläggas att larmet låter inte. När jag matar in EKA-koden så får jag igång bilen men senaste gången jag försökte så gick det inte att starta trots inmatad EKA-kod. När jag låser bilen och någon dörr är öppen , får jag ingen varningssignal. Allt detta kom helt plötsligt, allt har fungerat felfritt tidigare. Ja, jag hade den inne på en verkstad som fixade bromsrören och ACE-rören. Efter det besöket har den trasslat. Någon som har n ... | |||||
Sv:: Defender TD5 2002 som inte vill starta, ECU problem? | 14 Relevance | 3 år sedan | Tobias Vahlne | Defender (1999-2006) TD5-Storm, 3.9L V8 | |
Henric Larsson skrev: Detta är kanske inget nytt fenomen! Jag misstänker att det är ECU:n som tappat fattningen. Billen har inget larm men jag har fått EKA kod så imobilliser, startspärr verkar det finnas. Jag har kollat reläer, säkringar, vevaxelsensor, krockbrytaren, jordpunkter och jag har även försökt att låsa upp den med EKA koden. Det verkar inte komma någon signal till bränslepumpen. Ett svagt tickande / surrande ljud kan höras från ECU: Kanske en mus?;) och det glimmar lite från glödgningslampan. Bränslepumpen går direkt jag sätter ström på den vid ... |
Sida 1 / 7
Nästa