[Originally posted by Cudman]
Har servat på REBil tidigare men de hoppar inte direkt jämfota längre om man kommer med en D3, Kroons i Blge vill inte ta i LR, Mekonomen tvekar men är villiga dock får man inte vara med i verkstaden med instruktioner/kunskaper från Disco3.co.uk. Så jag undrar om någon här har bättre erfarenhet av verkstad i Dalom som är villiga att meka LR?
Annan tråd på ämnet http://slrk.egetforum.se/service-land-rover-eriksson-har-tagit-slut-med-lr-t20927.html men inget riktigt svar där heller, mekar alla själva, i så fall är någon intresserad av lite extra cash på sidan?
[Originally posted by Per Langkjær]
Jag kan ta emot den om du vil? Bor i Helsingborg och kan göra det efter jobbet...
Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk
[Originally posted by Cudman]
Bor i Helsingborg
Tack Per, jag bor i Borlänge, i Dalarna vilket var varför jag skrev i sektionen för Dalarna och inte i Skåne sektionen. Efter jobbet tar det ca 8-9hr att köra till Helsingborg
[Originally posted by Öbo]
Ta en sommarsemester till västkusten och lämna in bilen hos kastell. Se bara till att boka tid nån månad i förväg.
[Originally posted by Mezzner]
Jag har bara haft bilen inlämnad under garantitiden, och det var hos PIK (Stockholm). De gav inte mersmak, och sen har jag skruvat själv.
Men, är det verkligen ett problem att hitta verkstäder? Jag tycker det mesta har varit lättmekat. Nu har jag ju en Freelander som skiljer sig en del från rambilarna, men jag ser ju inget exotiskt med märket ur mekanisk synvinkel. Mycket av det elektriska är Bosch, och mekaniken är inte besvärlig. Inte så att Bosch är nåt särskilt plus - men det är inte sämre än på väldigt många andra bilar.
Sen är det säkert ganska få verkstäder som vill ha kunden bakom ryggen när de skruvar. Det kräver ju bl a att man är väldigt säker på allt man gör för att man inte ska verka osäker/okunnig, och så duktig är man ju rimligen inte med mindre än att man gjort samma jobb förr. Som fritidsmek kanske jag haft kompisar som kikat när man hjälpt dem, men det är ju en annan sak.
[Originally posted by GRYPEBJ]
Har du kollat med Jonas i Siljansnäs...åker ju själv LR och RR och har egen verkstad.
[Originally posted by Cudman]
Re Jonas, ja jag har pratat med honom och han tar inga uppdrag för tillfället.
[Originally posted by GRYPEBJ]
Dom här då...Jag hittade dom av en slump...vet inget om dom, men det är ju inte så långt att åka.
http://groundzero4wd.com/valkommen
[Originally posted by Cudman]
Ground Zero? Intressant, undrar om Rule The World var upptaget? Är det någon från klubben och nu riktar jag mig till hela riket, från Oslo ner till Helsingör, nån som varit hos dem och servat?
[Originally posted by chainsaw]
Det här kom för ett tag sen. ground-zero-4x4-t21720.html
[Originally posted by Cudman]
En uppdatering efter besök hos Ground Zero 4x4 där jag fick mina förebyggande serviceåtgärder utförda vid ett och samma besök.
Tack till alla de som tipsat om verkstäder, vissa via telefon, vissa via PM och en del här på forumet.
Jag har lärt mig om verkstäder och privatpersoner som har kunskaper, vissa i närområdet, vissa lite längre bort.
Till slut valde jag Ground Zero 4x4, dels efter en rekommendation och dels för att av två alternativ så svarade Ground Zero 4x4 snabbare än det andra alternativet jag hade på gång.
Se denna tråd för vad Björn Brouwers på Ground Zero 4x4 hjälpte mig med: http://slrk.egetforum.se/vxlladetrag-vaxlingsstag-och-nedre-styrstangsuniversalknut-t21884.html
Kort recension av Ground Zero 4x4:
Uppdragen tog en hel dag i anspråk och trots 121km till Björn's verkstad var detta inte sista gången jag besökte Björn. Hans kunskaper om LR kombinerat med hans noggrannhet gör att jag definitivt kommer att återvända. Han utgick från de instruktioner jag hade med men kunde också bidra med bättre lösningar i en del fall vilket bidrog till min uppfattning att han definitivt vet vad han håller på med. Min bil var i hans lilla verkstad med fyrpelarlyft, han har ytterligare ett större verkstadsområde men idag var den lilla verkstaden ledig. Alla verktyg och utrustning i välsorterad verkstad fanns där, inkl en vägg med LR specialverktyg. Han gav mig även en liten titt in i reservdelslagret där han har flera tusen LR reservdelar, och fler på väg in när han får ett större lager. Jag hade alla delar med mig, men nästa gång låter jag Björn jaga fram rätt delar åt mig då det i stort sett går jämt upp med Björn's handlarrabatter och utan de stora verkstädernas astronomiska påslag.