Notifications
Clear all

koppla in "ny" ecu från Mastaz

5 Inlägg
1 Users
0 Reactions
62 Visningar
(@4654)
Illustrious Member
Blev medlem: 1 år sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

någon med erfarenhet av att koppla in ecu från Mastaz...fast economi...plug&play för 10P...kan man lita på plug&play ?
något man skall tänka på ? kan startspärren ställa till det te.x. eller något annat ? Vår Defender 110 Td5 -2000 tycker inte om batteribyten e.x.v. då går startspärren i direkt...

vänligen
Denis


   
Citera
(@4654)
Illustrious Member
Blev medlem: 1 år sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

någon som har erfarenhet av att koppla in en ecu ?


   
SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Blev medlem: 1 år sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Antar att den måste programmeras för spridare och kodas mot BCU. Kolla med säljaren hur det ska göras.

Vad är det för fel på din original? Är det din orgiginal ECU de programmerar om fungerar säkert plug and play.


   
SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Blev medlem: 1 år sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

orsaken till bytet är egentligen den "spökande" startspärren...vågar inte lita på den befintliga ecu`n nu när jag skall byta dörrarna (mot SP panels med skjutrutor för Defender) och annat lite smått och gott...så hopplöst med att stänga dörren och slå av och på tändningen så fort som startspärren "går i"...samt fint om man kan bryta strömmen om bilen skall stå längre tid...och kanske lite bättre bränsleekonomi och bättre bottendrag...säljaren Mastaz beskriver att den skall vara plug&play...de förutsätter kanske att man har nödvändig kunskap...skall kolla lite närmare med dem...förväntade mig lite att instruktioner skulle medfölja...


   
SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Blev medlem: 1 år sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

hur det gick...jodå det var bara att koppla in ecu´n och känna att bilen blev med ens avgjort starkare/accelerations-snabbare och förhoppningsvis bränslesnålare... men som jag beskrev i annan tråd, fann jag att det fanns lite olja i kontakten till gamla ecu´n som rengjordes och om jag fattat rätt kan avhjälpas med att byta spridarkablaget ? samt hålla koll på att resterande olja i kablaget rinner av innan kontakten...vet inte var jag fått det ifrån, men att rengöra kablaget (före kontakten ) och "kleta" på någon tätningsmassa så att eventuell kvarvarande olja droppar av innan den skulle kunna rinna in i kontakten kan vara en del av lösningen...såg någonstans en lösning med användandet av "sockerbitar" gjorde liknande nytta...

erfarenheter någon ?


   
SvaraCitera
Share: