Hej alla !!! Idag blev besiktningen negativa till Defendern. Har demonterat baksäte och extra stolarna längst bak och har därmed möjlighet att nyttja bilen fullt ut: friluftsliv, jakt, fiske (med packning, övernattning m.m.) Tidigare besiktningar har varit helt u.a, ingen har sagt nått om saknade stolar. (endast ett: kom ihåg bältena om du monterar in sätena igen)
Men idag blev det tvärnit - hem och montera alla bältade sittplatser, eller regga om till lb. Hur har ni drabbats av sånt här ??
Du som lb-reggat: för och nackdelar gentemot pb reg.
Vilken typ av "lastförskjutningsskydd" har du monterat?
tre veckor på mig, sen körförbud.
sist jag kollade reglerna så fanns inga krav på hur galler ska va... i princip funkar det med ett tygnät!!
blir väl ca halva skatten om du reggar till lastbil!! nackdelen är väl att du inte får ha passagerare!! men det kanske du inte ska ha ändå...
men spar pappren om du reggar om den... bra att ha om man ska regga tillbaka!! dom kan strula då annars!!
Hej,
Jag har en 110 som jag har LB registread, den gjordes det redan 2003, ca 6 månader efter den togs ut.
Fördel skatten, jag betalar idag ca 5500 och om jag reggar den som personbil igen kostar det 9600.
Jag har ett kraftigt stålgaller uppsatt bakom framsätena. Infästningen är enkel, sitter med fyra bultar.
Mvh Leif
Det är ju därför man har en CCPU/DCPU. Fem platser, massor av plats för allt mög man släpar runt på och halva skatten. Iaf fram till 2011. Är man riktigt vass bygger man om sin CCPU till en Utility och håller tyst.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsskatt/Hur-bestams-skattens-storlek/
/