Notifications
Clear all

Serva från grunden?

4 Inlägg
1 Users
0 Reactions
162 Visningar
(@4654)
Illustrious Member
Blev medlem: 1 år sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hej

Jag är helt ny som medlem i SLRK och som Land Rover ägare. Jag har äntligen (efter decennier av väntan) köpt en Land Rover Defender 110 2.2 TD4 2012 med en tämligen tom servicebok. Den har gått +15000 mil och jag tänkte kosta på den en ordentlig service. Förutom det uppenbara, olja/filter är det något mer att tänka på? Kamrem?

MVH
Björn


   
Citera
(@4654)
Illustrious Member
Blev medlem: 1 år sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Här är serviceschemat.
https://www.defender2.net/forum/topic72436.html?view=previous

Om du inte vet någonting kring hur den är servad kan det kanske vara idé att byta alla oljor och filter, köra 300-400 mil och byt allt en gång till. Vätskor kanske bara behöver spolas igenom tills det blir rent, som ex broms- och styrservo. Börja med att suga ur det du kan ur behållaren, fyll på nytt och töm i andra änden. Då bör du ha fått ut en hel del skit. Är den misskött tidigare så kan effekten bli att den börjar läcka eftersom du spolar ut just tätande skit. Är den skött så är det inga problem och du vet att allt är bytt och nytt. Häll inte i massa mirakelmedel, byt oljor oftare istället. oavsett så kommer ju en Land Rover att börja att läcka förr eller senare... Här finns lite tips.

https://vps.slrk.se/topic/den-eviga-traden-om-oljor/

Själv kör jag max 1500 mil på samma motorolja/filter/luftfilter och max 5000 mil på samma växellådsoljor. Oavsett bil och vad tillverkarna säger. Oljor och filter är billigt och förbrukning. Betala sjuka pengar för en brittisk traktor som inte tillverkas längre och sedan snåla på service och förbrukning får jag inte ihop.

Lycka till med Deffen!

/Martin


   
SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Blev medlem: 1 år sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Kanon - tack för tipsen! Vad tror du om kamremmen? Den är "original 2012...


   
SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Blev medlem: 1 år sedan
Inlägg: 28048
Topic starter  

Hi Björn,

Welcome to the club, sorry writing in English but I can understand Swedish. Like you I was new Land Rover owner as of Oct 2020, with a 2002 90 TD5. As I have been working from home I have done almost all the work on my TD5 other than changing a clutch and swivel housing.

My advice, drop all oils, engine, transfer, gear box and axles and change all filters 2 x engine, air and fuel filter. Then flush brake, clutch and coolants, as Martin said be ready for leaks, my clutch and fuel pump packed up, steering pump and crank seals all started to leak. But then a Land Rover is not alive unless its leaking something. Its the only way to be sure if you do not have a service history and you will learn a hell of a lot in the process. I discovered metal in the clutch fluid, jelly in my fuel pump and water and grease contamination in the front axle. Yes, also give every nipple you find a good grease and use copious amounts of WD40 or other on your rusty rear cross member and out riggers, event if they do not look rusty they will be...

I would also get the wheels off have a good look at the brakes and give the bearings and suspension a good going over. I learnt a great deal from these guys https://www.youtube.com/watch?v=-Cl1LJiWw5g and this guy https://www.youtube.com/watch?v=T0xTSYsA1Qs they are both a bit bonkers but you can learn a great deal.

Finally advice, spend time to research the right oils. I would highly recommend using the recommended MTF for the gear box I tried SAE and it didn't like it in the winter, -23 gear selection got bad... If you live up North like me put a sump heater on the engine and get a diesel heater installed, they were a God send.

Any way thats my advice. Sorry last point, pace yourself, one job at a time. Second advice order spares from Paddock and order twice as much as you need as it will not be enough and you will save on customs and postal charged. I have found Paddock fast, reliable and they use DHL so the kit arrives, unlike others I know. Parts with TNT and UPS I have found get lost, damaged and take weeks. Good luck.

Cheers Michael

P.S. I am doing more than one job at the moment, big mistake.


   
SvaraCitera
Share: