[Originally posted by WTM Td5]
Hej!
Jag köpte en D1 200tdi och ska utvärdera om det är värt att fixa den eller om delarna ska användas på en annan bil.
Trösklarna som sitter bakom plasttröskeln är i princip inte där längre. Måste de vara där för besiktning eller räcker det med dom andra outriggers precis som det är på en seriebil?
Tack
[Originally posted by Palle]
Kan kanske bli lite tjurigt om de är för illa. De slog två hål i mina senast, och reaktionen var "Du kan ju laga lite här när du har svetsen framme nästa gång. "
#3650 Palle
[Originally posted by WTM Td5]
Ja, det är väl mer att dom inte är där ALLS
[Originally posted by hill]
Finns i UK kolla denna sidan www.froggatts.co.uk
[Originally posted by Edfors]
och här http://www.yrm-metal-solutions.co.uk/ep ... arts/Sills
[Originally posted by WTM Td5]
Tack!
Ska se vad det blir
[Originally posted by #1784 Thomas]
Kan väl vara läge att kolla över statusen på resten av plåten innan du bestämmer dig, inte minst golv, innerskärmar och bakre karossbalk brukar murkna i takt med trösklarna.
Uppmuntrar annars starkt att hålla liv i D1'an, särskilt de tredörrars kommer man snart undra var alla tog vägen.
[Originally posted by WTM Td5]
Absolut måste man kolla över allt annat!
Jag har tagit en hammare mot hela chassit och chassit var riktigt bra. Bara att mak vid kofångaren kan det var tveksamt men jag ville inte dra ner allt hos den förre ägaren..
Jag hoppas på att kunna fixa den. Annars blir den använd i Seriebilen!
[Originally posted by håkan13]
och så börjar det va dax att uppdatera signaturen!! du har ju varit D1ägare ända sen i fredags...
[Originally posted by WTM Td5]
Haha ja juste!!
Och köpa en Td5 också för att behålla namnet!
[Originally posted by 5450]
om du kollar i årets majnummer av Landrover owner international så finns det en "how to" vad gäller utyte av sills. Kan om inte annat kanske ge en uppfattning av arbetets omfattning.
[Originally posted by WTM Td5]
Tack! Jag får kolla upp den artikeln