[Originally posted by chainsaw]
Ja, precis som det låter... Själv har jag en LYNX ( http://www.lynx-diagnostics.com/ ) som fungerar utmärkt att hantera de flesta felkoder och åtgärder med fast funktionen att hantera luftfjädringen låter vänta på sig. Om den alls kommer någon gång...?
Jag behöver justera respektive hörn så att bilen står rakt. Ingen annan ser att den är sned, det är bara för att jag var nitisk nog att mäta som jag själv ser det. Vet inte riktigt vad toleranserna är heller och hur noggrant systemet faktiskt är. Det diffar kring 15 mm.
Någon som har en felkodsläsare som klarar av att justera respektive hörn på en D3? Gärna i Skåne-trakten.
Alternativt tex en GAP IID Tool BT att sälja ( https://www.gap-diagnostic.com/products/iidtool/ )
/Martin
[Originally posted by PeterTh]
Hej
Du mäter mellan navcentrum och skärmkant och ska då ha 466 mm fram och 485 mm bak. Detta när bilen står på plan mark. Det är inte helt enkelt att få till det eftersom det kan ändra sig på annat hjul än det du justerar på men med lite systematik och försiktiga ändringar går det till slut. Det ska alltså diffa fram och bak. Mäta kan du ju alltid göra så att du vet hur mycket fel det är.
Med vänlig hälsning
Peter