Nytt roligt problem ?
Höll på att felsöka ”suspension failure” när plötsligt motorn stannade. Hittade tillslut att säkringen i motorrummet (5a) till fjädring var kass. Ny säkring i, men nu startar inte bilen. Motorn går runt och allt funkar, men den vill inte starta.
Kolla så du inte utlöst "krockbrytaren" En svart knapp på torpedväggen, får den en liten smäll löser den ut. Minns inte om start motor går runt men motorn startar inte.
Var ska den sitta?
Glödstiftsspiralen tänds efter jag kört på starten
Den sitter på torpedväggen i motorrummet mellan motor och rattstång om jag minns rätt, ska vara en bild i instruktionsboken också
Hittar ingen brytare. Men bränslepumpen går som vanligt. Allt är som det ska. Har nollat alla felkoder ( dock var det mest koder som inte har med driften att göra). Men ändå vill den inte igång. Vad händer egentligen när säkring F3 (air suspension ECU) går sönder när motorn är igång? för det var det som hände.
Ursäkta, jag fick för mig det var en Discovery II, såg fel på forumet.
Kolla att inte fler säkringar gått i CJB under handskfacket
Alla säkringar kollade och hela ?
Riktigt störigt.
måste ju nästan va nåt el eller bränslerelaterat...
hur nytt är bränslefiltret??
eller kan det va att den tar tjuvluft nånstans??
hur ser bränslet i tanken ut? alger eller rme-utfällningar kan ju ställa till det...
hur bra är batteri och startmotor?? moderna dieslar startar inte om det är för mycket spänningsfall...
Upptäckte något intressant idag. Om jag sätter i säkring F13 i motorrummet så startar bilen, dock väldigt slö. Rör sig knappt med gasen i botten. Men motorn gå fint. Stänger jag sedan av bilen och försöker starta igen, så vill den inte. Men om jag tar ut säkring F13 och sätter i den igen så går den igång ?
Innan detta problemet uppstod så var där ingen säkring i F13.