Hej
Jag har en LR Discovery 4 V6 diesel, årsmodell 2011 som står på verkstad. Den startar, går hackigt och kommer aldrig över 800 varv och sedan stannar den. Verkstaden kliar sig i huvudet i och med att de inte får några felkoder på bilen. Tryck finns fram till spridarna. Nästa steg, enligt verkstaden, är att ta ut spridarna och prova dem inviduellt. I och med att tryckröret måste tas bort kommer detta att kosta 30 000kr och de kan inte säga om detta är felet med bilen. Är det någon här på forumet som har någon erfarenhet av detta? Frågar för att vi tidigare blivit illa behandlade av denna verkstad men blev tvungen att lämna bilen där igen pga att det är ont om auktoriserad LandRover verkstäder i Örebro.
/Maria
Känns som ni borde lämna bilen till GroundZero 4WD https://groundzero4wd.wixsite.com/mysite
30... för att skruva loss det röret lät mycket!!
Men har tyvärr ingen koll på hur det sitter!! Men dom jag skruvat loss på har varit relativt enkla att lossa...
Är det ad blue i d4?? Har varit ute för att katalysatorn varit spräckt på en motor med ad blue... men då ströp den effekten och varnade för dålig kvalité på ad blue!!
Men verkstan trodde det var spridarna som var dåliga...
Så sån här är lurigt!!
Men Patriks förslag är bra!! Jag vet om ett släp man kan låna som lastar nästan 2,5 ton... så är det nästan lagligt...
Hej, tack för tipset. Bilen på väg till Groundzero, känns betydligt bättre.
Hej,
Bytt motorn , och har en kvar till reservdelar inklusive hela bränslesystemet. Har pump och alla spridare fungerande 2013, 15000 mil till salu.