Min d2 har helt slutat svara på fjärrnyckeln, fick kopplat bort alla tutljudare och fick bogserat hem bilen idag, går det koppla bort larmet med hawkeye eller måste jag ha mer avancerade datorer? Frågan har varit uppe flertalet ggr utan att jag blivit klok på det som skrivs,
Går det med hawkeye på d2 td5 2004?
Jag vet att det går med Nanocom, har inte erfarenhet av Hawkeye. En förutsättning är dock att att bilen är avlarmad med EKA-koden innan man kan modifiera inställningarna. Man kan stänga av larmet och startspärren helt om man vill, eller välja att nyckeln kan stänga av.
Felet är antagligen mottagaren för nyckeln som sitter i taket. Den kan bytas utan att man behöver programmera något.
Jag vet att det går med Nanocom, har inte erfarenhet av Hawkeye. En förutsättning är dock att att bilen är avlarmad med EKA-koden innan man kan modifiera inställningarna. Man kan stänga av larmet och startspärren helt om man vill, eller välja att nyckeln kan stänga av. Felet är antagligen mottagaren för nyckeln som sitter i taket. Den kan bytas utan att man behöver programmera något.
Tack!
Jag har en EKA i min instruktionsbok och har försökt 5ggr utan resultat.
Misstänker att jag måste se vad jag har för mottagare först. Idag fick jag ett nytt fenomen, låser jag upp bilen med nyckel manuellt går inte larmet förrens jag vrider tändningen till läge 2.. helskumt detta
Tänds innerbelysningen när du öppnar förardörren? Får du kvitteringen när du ska nyckla EKA-koden? Det kan vara kabelfel eller fel på switcharna i dörrlåset. Om centrallåset reagerar på nyckeln åt bägge håll är nyckelswitcharna ok, då borde eka fungera. Larmmottagaren är samma för alla d2 i europa. YWY000080 heter den, har nyss bytt på min.
Tänds innerbelysningen när du öppnar förardörren? Får du kvitteringen när du ska nyckla EKA-koden? Det kan vara kabelfel eller fel på switcharna i dörrlåset. Om centrallåset reagerar på nyckeln åt bägge håll är nyckelswitcharna ok, då borde eka fungera. Larmmottagaren är samma för alla d2 i europa. YWY000080 heter den, har nyss bytt på min.
Innerbelysningen tänds och centrallåset reagerar som det ska. Pratade med Hedins bil i Göteborg häromdagen, mekanikern ville inte ge ut EKA utan ägarbevis samt körkort, dock medgav han att han har samma kod som mig när jag uppgav min kod, som egentligen är nyckelkoden. Det var enda koden dom kunde få fram, har beställt en ny mottagare gjorde det igår efter att jag fick fram min trots att jag saknar taklucka, å slapp ta ut innertaket ?. Får byta mottagaren å be till landrover guden att det löser problemet. Har även fått tag i en verkstad här i Lidköping som påstår sig kunna gå in och avaktivera larmet på min bil..
Just nu står discon i ett varmgarage å mår gott, själv får jag åka fyrhjuling när jag ska ta mig till och från jobbet ?
Osäker på hur man gör... men om man byter land på bilen till Saudiarabien så ska larmet kopplas bort...
Blev rek. det när jag ville ha bort larmet på min p38!!
Hedins är lustiga!! 1a gången jag behövde EKA fick jag åka dit och visa körkort...
2a och 3e gången fick jag det på telefon...
4e gången skulle dom höra av sig... det är över ett år sen!! Och har inte hört av dom...
Osäker på hur man gör… men om man byter land på bilen till Saudiarabien så ska larmet kopplas bort… Blev rek. det när jag ville ha bort larmet på min p38!! Hedins är lustiga!! 1a gången jag behövde EKA fick jag åka dit och visa körkort… 2a och 3e gången fick jag det på telefon… 4e gången skulle dom höra av sig… det är över ett år sen!! Och har inte hört av dom…
Det har nog med att göra vem man pratar med, dock funderar jag på varför jag inte får koden att fungera, larmet ljuder endast en gång när koden är inkörd. Det tyder ju på att det är antingen fel kod, eller att något i inmatning glappar..