M & s lamporna blinkar. Det klickar i något filter bak vid tanken. Motorn går som vanligt vid start men den går inte igång. TD5.
Någon som har en idé?
Ett tips är att kolla så du inte har olja vid kontakten på ECU:n.
Det är den undre röda som verkar vara vanligast problemet.
Jag fick massa lustiga bekymmer på min D2:a , så jag tog bort minuskabeln på batteriet och plockade ur Ecu:n och rengjorde kontakten och kabeln med elektronikspray, det gick åt några omgångar med ett par timmar emellan och sedan gjorde jag det ca en gång om dagen tills jag inte fick fram mer.
Dock så är det spridarkabeln som läcker ut oljan ner i kabelstammen så den måste bytas för att problemet ska upphöra. sedan så nollade jag alla felkoder, och har inte haft några problem (med det) sedan dess.
MVH
Karl Gustavsson
73de SM7XSI
M&S lamporna kan blinka till grönt ibland om man är för snabb på tändning till start.
I ditt fall låter det annorlunda, skulle tänka mig problem med XYZ switch för växel lägena, går vatten i kontakten ibland och så kan den strula med position också.
Tror ni man kan se någon felkod om man kopplar upp nanocom?
Har inte använt nanocom själv men det brukar rekommenderas så det tror jag nog du kan få fram.
Kolla inte bara transmission utan ABS och motor också.