Forumet för alla el...

Notifications
Clear all

Forumet för alla eller??

38 Inlägg
1 Users
0 Reactions
562 Visningar
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by #1076 Harry]

Jag har diskuterat en del med min vice DO om forumet, som det är idag så har vi en del forumsmedlemar som inte är medlemar i klubben. Jag tycker inte det är ok. Jag anser att man skall vara medlem i SLRK för att kunna läsa och komma med åsikter som berör oss SLRK medlemar. Mitt förslag är att för att överhuvudtaget kunna komma in på forumet så måste du vara betalande medlem i klubben. Vad tycker Ni????

Citera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by #2256-ANDERS]

Jag är för Ditt/Ert förslag!

Anders

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by #1224 Charlie]

Håller helt med Harrys förslag.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by #3352 silverzurfaren]

jag håller med! har man bilen och är aktiv på forumet så ska man vara medlem i klubben. att kunna läsa kan ju vara kvar men inte göra inlägg uta att vara medlem!!

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Edfors]

Jag håller inte med er! Det finns en vits med att icke medlemmar och "prospects" är välkomna till forumet, det ger oss en större kunskapsbas och även en bra gest till de som vill vara med. Men jag är för idén att begränsa åtkomsten för de som inte är medlemmar, kanske vore det ideala om endast medlemmar kan söka information, och även läsa sådant som är säg tre månader gammalt, på det sättet lockar man till sig nya medlemmar och kan samtidigt erbjuda något för alla.

Tänk även på att vi har en del medlemmar på forumet från andra Land Rover klubbar och även andra intresseorganisationer, dessa tycker jag att det är mycket bra att vi har, vi ska inte stänga alla våra kommunikationskanaler till de som står utanför SLRK.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by #1076 Harry]

Jag kan hålla med dig Patrik, men problemet som jag ser det är att icke SLRK medlemar kan ställa till en massa "skit" som inte gagnar oss på någe sätt. Om jag förstår det rätt så är det enklare rent tekniskt att stänga av forumet för alla icke SLRK medlemar än att begränsa vissa delar. Rätta mig om jag har fel :)
Jag jämnför oss med andra forum som är helt stängda för icke medlemar.
Det jag tycker känns tråkigt är att icke medlemar skall "sko" sig på våran bekostnad.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Visst får de lite information om sina bilar via forumet, och det finns exempel på icke medlemmar som får hjälp, men också många av dem som blir medlemmar. Sen finns det de som utnyttjar oss och frågar om hjälp, t.o.m. de som är proffs mekar på verkstäder :shock: Men sett till helheten så ger det nog mer än det "kostar". Men jag är absolut för en öppen och en stängd del, om vi löser administrationsbiten på ett bra sätt. Sen måste uppdelningen göras på ett bra sätt, här har nog styrelsen en roll att arbeta fram något bra. Förslag kan givetsvis komma från medlemmar.

Vi har en liknande situation med icke medlemmar som hör av sig direkt till både oss i styrelsen och till många DO, de frågar om köpråd och många andra frågor om Land Rover, oftast kan vi ge dom bra svar, men tyvärr är många av dom inte heller medlemmar.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Tore]

Jag är oxå för ett forum endast för medlemmar, det är ju faktiskt vi som formar och driver SLRK.
Hur vi löser det med forumgäster som inte vill bli medlemmar är kanske Patriks förslag bra, jag tycker att dessa bör synsas som gäster och endast får svara i vissa trådar och inte har tillgång till hela forumet. Forumet skall ju faktiskt vara ett mervärde i medlemmsförmånen!

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by 2170_Magnus]

Håller med dig helt och hållet Tore.

Mvh

2170 Magnus
DO Östergötland

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Hm, nu blev min idé helt plötsligt Tores :twisted:

Bra tänkt Tore :wink: :lol:

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by 2170_Magnus]

Förlåt Edfors , det bara blev så :)

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Tore]

Patrik, vem som tänker tanken är inte det viktigaste, utan hur utformar vi Forumet så att det fungerar bra för gamla medlemmar och kan locka in nya.
Jag vet inte hur man kan utforma Forumet för olika nivåer, dvs är man en fullvärdig medlem så har man tillgång till allt och endast besökande så skall man kanske få behörighet till en mindre zon, samt att denna zon bör vara publikfriande så man ansöker om medlemskap i SLRK.
Min åsikt i alla fall är att vi skall ha ett Forum endast för SLRK-medlemmar

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

Bra, en publikfriande del som lockar till mer information och sedan en del för endast medlemmar.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Malin]

visst är det nytt att det syns att man har ett medelmsnr under avataren?
Det är ju också himla bra för när man gör "små-träffar" på en kväll eller bjuder in folk till "rekar-dagar" då vill man ju verkligen att det ska vara "rätt" folk och folk som bryr sig. Om man kan göra en sträng markering där så får vi nog in fler medlemmar. Det är ju lite svårt att be om medlemskort varje träff - även om man skulle vilja...
Vi kan ju även värva nya genom att ta kontakt med dem på forumet.

Det ska vara x-tra superpluss att vara medlem, så extra roliga saker ska bara vara för dem som bryr sig på riktigt.

Ang. stänga av forumet för icke-medlemmar så håller jag med Edfors.

SvaraCitera
(@4654)
Illustrious Member
Topic starter  

[Originally posted by Larzon]

Det kommer INTE att bli ett helt stängt Forum, det kommer bli 4 delar = publikt, medlemsdel, DO del och Styrelse del.

Den publika delen skall bli lagom lockande så att folk blir medlem är tänkt!

SvaraCitera
Sida 1 / 3
Share: