[Originally posted by Morris Wilks]
Intresserad av en rubricerad bil med V6 och automat.
Men som framgår av Edfors utmärkta sammanfattning av Freelander så är den tyvärr 30 mm lägre än "icke Sport".
Någon som vet vad som ingår i sänkningen?
Fjädrar antar jag, men är även bromsslangar, fjädringsstoppare m m av annan typ.
Dessutom, hu så hemskt, rullar ifrågavarande bil på 18":are med 50%-profildäck.
Förmodar att Sport är hårdare/styvare/okomfortablare än övriga Freelandermodeller?
Mera autobahnracer än komfortabel för gubbstrutt med hatt?
På goda grunder kan man väl kanske misstänka att den är mera buskörd än en icke Sport.
Varför väljer man annars en fabriksshoppad "Sportbil"?
Var alla 3-d Sport?
[Originally posted by Edfors]
Morris Wilks skrev:Var alla 3-d Sport?
Nej, fanns båda varianterna.
[Originally posted by Morris Wilks]
Tack för svar.
Jag har varit intresserad av ett par 3-d Freelander som båda varit Sport.
Innan jag hann komma till skott, när jag äntligen trott mig finna en Freelander som passade mig, var de sålda.
Båda har funnits i södra Sverige, och alltså inte varit tillgängliga för koll och provkörning utan omständliga förberedelser i form av flyg eller tåg.
Har ju snöat in på att utöka/komplettera vagnparken med en bil typ Freelander 3-d, Mitsubishi Shogun eller Pinin, Suzuki Jimny eller Grand Vitara 1.6 3- m fl.
Av en viss orsak vill/önskar/behöver jag bil med automatväxellåda. Förhoppningsvis endast temporärt eller i alla fall under just nu överskådlig framtid.
Deffen står proffsrekondad i varmgarage sedan 2 månader tillbaka. Den här gången ska jag inte göra något förhastat och lägga ut på Blocket innan jag sansat mig.