Tjenare,
Har råkat skaffa mig en P38A, och förmodligen hjärnblödning och högt blodtryck på kuppen...
Men roligt är det!
4,6 V8, HSE
Kommer lite mer historia längre fram.
Lite smådelar saknas dock.
1. Saknar kanalen som går mellan fläkten (6 på första bilden) på vänster sida och värmepaketet.
Ovanför smalbenen på föraren.
Den har artikelnummer enligt bild 2, men ser ju inte riktigt ut som på den bilden.
2. Blinkersglas fram, fräscha och i original kulör (Orange).
3. Knappen i fönsterhiss- panelen, för att växla mellan justering av höger & vänster backspegel. (Mikroskopiskt liten...)
4. Batterihållaren över batteriet, inklusive skruvar/ kroken m.m.
5. Original radio (med kassettbandare?).
6. Dörrlisten på höger bakdörr, den som följer hjulhuset.
Se bild 3.
Välkomna med förslag!
Ett enkelt SMS funkar kanon!
Mvh, LR Doc Max
(noll sju tjugo åttio tjugo åttio)
[attachment file=82975]
[attachment file=82976]
[attachment file=82977]
Grattis Max.
Dom är snygga och jag har varit sugen länge, men inte kommit till skott på en sådan.
Jag ska kika efter vad jag har i lådorna! Tror eventuellt att jag skulle kunna ha 2, 3 och 4 liggande. (:
Var finns du och den?
Morsning!
Lysande, tack.
Jag tar gärna de delar du kan finna, och betalar självklart för dem.
Bland de delar som verkar svårast att få tag i så är det nog värmekanalen...
Förbaskat kallt om fötterna på förarsidan, så hustrun får köra. :))
Jag bor mitt i Skåneland, inte så långt från Eslöv.
Men klubben är ju stor, så hämtning hos dig kan säkert ordnas.
Tack för ditt svar!
Mvh, LR Doc Max
Uppdatering av behov.
Jag har nu med välvilligt bistånd från några i klubben, och en skrotad P38A hittat en del av det jag sökte.
Jag jagar fortfarande följande:
2. Blinkersglas fram, fräscha och i original kulör (Orange). @Robin: Jag är fortfarande intresserad av dina, om du har dem kvar.
3. Knappen i fönsterhiss- panelen, för att växla mellan justering av höger & vänster backspegel. (Mikroskopiskt liten…)
5. Original radio (med kassettbandare?). Jag har hittat en icke fungerande som är utrustningsnivå över min bil, tror jag. ISO- kontakterna på stereon sitter inte intill varandra, utan med en kontakts lucka emellan. Då hamnar ISO:B- kontakten (högtalare) med centrerad låsning i ett tomt hål...
Denna kom ur en bil med CD- växlare.
Kom gärna med förslag på någon modell som passar, eller att ni har ngn liggande.
Mvh, LR Doc Max
Hallo!
Är det samma radio som i D2 an så har jag en som dessvärre är något glapp i strömförsörjningen, den var helt död i bilen tills den nya kommit hem och jag började rickla för att få ut den var på den startade igen, dock så bytte jag för jag ville ha handsfri till telefonen so det var på den nya.
det är förmodligen någon sladd som är lös till strömmen som säkert går att löda om man vill.
MVH Karl Gustavsson
73de SM7XSI
Är det samma radio som i D2 an så har jag en
Nej, helt olika modell.
Tack Patrik & Karl.
Patrik, fanns det inte en original- radio med DIN1- storlek i faceliftade D2?
Jag har för mig att det satt en som inte såg så stor ut i Malins 2004 D2.
Dock hade den ju CD, inte bandare. Heller inte det stora ljudsystemet.
Mvh, LR Doc Max
Jo, finns både 1 DIN och "1,5 DIN" till D2, både innan och efter facelift. Men det är ändå helt olika system mellan D2 och P38.
Uppdatering,
Nu har jag med god väns hjälp snokat rätt på en DIN1- radio/CD från frugans gamla D2:a från 2004.
Allt passar och låter som man kan förvänta sig av 24 år gamla högtalare...
Jag har ju det "lilla" ljudsystemet i Greven, så inga skumma extrakablar eller så.
Nu letar jag dessutom, och nu kommer alla P38A- ägare börja skratta, efter en spjällmotor till värmesystemet.
Jag har en som krånglar, och de ska ju vara likadana.
Har du en "över" eller till salu hör gärna av dig enligt tel. nummer i första inlägget.
Den här killen har micklat en del med spjällmotorerna, men jag tänkte inte göra det förrän jag har en extra att montera.
Ingen raketforskning egentligen.
https://www.stockholmviews.com/p38/index.html#blend
Mvh, LR Doc Max