[Originally posted by #2183 Becker]
Nu är ljusomkopplaren bytt
Min tjuvkoppling höll Jag bygglade ju kontakten så att när jag förde spaken till det första läget så tändes både parkering och halvljus. Inget jag rekommenderar som permanent lösning.... Men som tillfällig variant när man väntar på en ny från england så funkar det ju fint
Kontaktytorna ser annorlunda ut i den nya kontakten, och den har en annan känsla när man slår på ljuset. Denna kanske håller längre
[Originally posted by #2183 Becker]
Nu har bilen fått nya oljor överallt Alla hjullager är kollade. Ny bromsvätska. Toppat upp lite olika vätskor här och där
Fett i alla knutar
Kort sagt 8.000 mila servicen är gjord!
Men fram för allt är bilen lite nu pimpad lite till....
Skit dålig bild.... men det syns att det nya röret är blankt!
Bytte ut mellanljuddämparen mot ett rostfritt rör
Vilket härligt ljud!!! Fint morr när motorn får jobba lite
Men låter inte något mer annars, lite dovare kanske... men inte högre.
Men det ser ju lite "bling" ut med ett högpolerat rör mitt under bilen Men detta fixar sig nog imorgon på LR träffen, någon liten pöl med lera ska vi väl kunna hitta...
[Originally posted by CarlJohan]
På tisdag får jag dit ett likadant, och det ser (hör) jag fram emot.....
[Originally posted by jsrangerover]
[Originally posted by NioElva]
Idag har jag lagat - nada.
Behövs inte, bilen funkar ju !!!!
[Originally posted by CarlJohan]
...och jag har kört 350km i Defendern, och inte ens tankat.....
[Originally posted by Janne S.]
CarlJohan skrev:...och jag har kört 350km i Defendern, och inte ens tankat.....
lite OT men hur känns det, defendern altså?
[Originally posted by LEIF #3183]
Attematlåteoljebyte... De ble lite sölit, tösen slog sig på nåt när jag låg under och när jag snabbt skulle krypa fram välte jag oljedunken
Men nu går moderskeppet så mjukt och fint!
[Originally posted by CarlJohan]
Janne S. skrev:CarlJohan skrev:...och jag har kört 350km i Defendern, och inte ens tankat.....lite OT men hur känns det, defendern altså?
!!!!
[Originally posted by Robert]
Putsade insidan av vindrutan på den gula, bara för att upptäcka att den faktiskt var genomsynlig!
Putstrasan blev SVART!
[Originally posted by danwag]
Garm skrev:Janne S. skrev:fixate n eluppvärmd? vad fick man ge för en sån?//JAnne
Nja det har alltid suttit en elruta där, men den har inte fungerat. Den nya rutan har försumbart motstånd genom sig så den skall väl funka, dock inte hunnit testa den än.
Med Volvia gick självrisken på strax över 1600 och killarna gjorde jobbet på under 20 minuter.
Själva rutan kostade 5100 om jag inte minns fel.
ngn som vet vad det skulle kosta att beställa fr UK och montera på bil som aldrig haft elruta? Kan inte vara alltför komplicerat, ström, knapp, timer/relä....
[Originally posted by Robert]
Bytt hastighetsmätarvajer på den gula, gick av i början på sommaren tror jag...
Fick även byta vinkelväxeln på mätaren, dess plast-tapp hade gått av, samt ta isär mätaren och smörja upp den.
Mätaren gnisslade och gick trögt, den tjöt till högt och ljudligt precis innan mätarnålen dalade ner...
[Originally posted by riob]
Fått hem däck + fälg, General Grabber AT2 33x12,50 -15 som ska sitta på Modularfälgar.
Tror ni det fanns nån däckmoj i Nacka som kunde kränga på däcken idag, det pratas om att det kommer nån snö....
Jag får vänta tills på Onsdag istället.
//Rickard
[Originally posted by Micke_k]
I lördags rev vi bakaxeln och monterade i Truetrac diffen och ett utbytes rör mot resväskan under bilen Ganska nöjd med resultatet :-p
passade samtidigt på att stoppa i nya drivaxlar bak samt nya "hubbar" ... drivlinan blev ruskigt tight efter det !!!
[Originally posted by kinle]
Snart e det bara motorn kvar att sätta tillbaka, har fått dit
nytt urtrampningslager och ny lamell
Jag skyndar långsmat just nu men hoppas få i motorn denna vecka iaf!