[Originally posted by WTM Td5]
Ska det vara en stötdämpare i mitten på axeln på en RRC utan luftfjädring?
Jag har en LSE som är konverterad till vanlig fjädring.
[Originally posted by Hielke]
Ingen stötdämpare men en grej som reglerar nivå. En manual pump som med hjälp av hydraulik reglerar bilens höjd
Skickat från min D5803 via Tapatalk
[Originally posted by maigaard]
Jag tror att ni pratar om 2 olika system. Min RRC hade båda en self-leveller mitt på bakaxeln, och "manuel luftfjäddring" på bakaxeln i form av en liten kompressor under huven och dämpare vid hjulen med nivåreglering.
/Peter
[Originally posted by kinle]
Jag har tagit bort min..
[Originally posted by #5038 DanielB]
Oftast är dom helt slut dom gamla på 70-talarna, det kan skruvas dit en nyare(och förhoppningsvist fräschare) från en 90-talare om man behåller det gamla övre fästet (nyare har annat bultmönster). Nu finns ju även olika modeller på länkar att byta till från Britpart för att kunna behålla "lastdämparen" när man lyfter fjädringen mer än 2-3tum, ex. DA1129ULTRA och slippa plocka bort den eller svetsa om fästena.
Den ska ju hjälpa hålla bilen "rakare"/stabilare vid tung last och (till viss del) att hålla axeln i sidled också, om jag skulle bygga jag en ren skogsbil ryker den dock!