[Originally posted by beelzebub]
Hej alla landrover själar.. är det nån mer än jag som har problem med ventilationen ? Det kommer bara värme ur ventilationen när jag kör över 70 typ.. dvs motorn är kanske kass eller nåt....kom gärna med idéer. mvh
[Originally posted by Jan U]
Ja, det låter ju som att kupèfläkten inte fungerar på den beskrivningen.
Då får man ju lite fartvind in vid högre hastighet men inte mer.
[Originally posted by Krister Bergknut]
Det är inte kul när fläkten inte fungerar - så har jag det i min RRC 1992...
Dessutom är beskrivningen om hur knöligt det är att byta, som de som gjort jobbet kan ge, inte särskilt uppmuntrande!
Krister
[Originally posted by beelzebub]
nä den beskrivningen kan knäcka den bäste:-)
[Originally posted by kimmortensen]
hej angående att plocka ut fläkten
släng bort instrutionboken den måste
vara skriven till värkstan =måmga timmar
till kund du behöver inte att ta bort ratten
ellar instrumentbrädan tar bort h-sits och
tänk jag gjorde jobbet på ut 1 t rep 1 t
i ca 2 t och då körte jag inte hårt på men
det bror jo på hur skruvkunnig man är
ha det
[Originally posted by Krister Bergknut]
Kim,
Du är nog en av de fiffigaste, klurigaste och mest respektlösa skruvare jag har haft kontakt med.
För att testa om det du verkligen säger gäller för en -92 skall jag fram mot sommaren testa på min reserdels-RRC, visserligen 1991 men sannolikt samma som -92.
Kanske provar beelzebub din modell tidigare, så får vi se om det fungerar.
Jag tar gärna mot några lite mer detaljerade tips i ärendet...
.. och så var det det där med adapterplatta till VM-diesel...
Krister
kimmortensen skrev:hej angående att plocka ut fläkten
släng bort instruktionsboken den måste
vara skriven till värkstan = många timmar
till kund du behöver inte att ta bort ratten
eller instrumentbrädan tar bort h-sits och
tänk jag gjorde jobbet på ut 1 t rep 1 t
i ca 2 t och då körde jag inte hårt på men
det bror jo på hur skruvkunnig man ärha det
[Originally posted by beelzebub]
ja det måste testas
[Originally posted by gunnar-medial]
Om man slår på tändningen och drar i fläktreglaget skall man höra om fläkten rör sig.
Om den är död i alla lägena kan det vara någon säkring.
Om det bara är de mest använda lägena som är livlösa så är det fläktmotståndet,
(en komponent där de olika resistorerna/motstånden sitter som reglerar hastigheten för olika lägen)
och då får man skaffa en ny sådan eller byta ut de felande motstånden i den mot nya.
Sedan om man vill få värme gäller det att ha kombinationen av av de olika reglagen ställda i rätt lägen för att
varmluften skall börja blåsa ut. I fallet ovan verkar det handla om att fläkten står stilla ?