[Originally posted by Rebreather]
Är jag fel ute nu eller är det så att 2010 års RRS har hel ram och RRS 2012 har Självbärande aluminium kaross ?
[Originally posted by #3805 Lup]
Du har nästan rätt. Modellbytet är 2013.
2012
2013
[Originally posted by Rebreather]
Ok . Så även RRS tdv6 2012 kör med ram ?
[Originally posted by Rebreather]
Fel av mig . Menade sdv6 årsmodell 2012
[Originally posted by #3805 Lup]
Ja 2012 är rambyggd. Modellbytet skedde 2013 och det finns bilar reggade som 2013 års modell i båda varianterna.
Om du är ute efter att köpa en bil så titta på bilderna ovan eller slå fram Range Rover Sport 2012-2013 på blocket så hittar du snabbt båda modellerna, de är ganska stora skillnader i utseende så det är lätt att skilja på dem.
[Originally posted by Rebreather]
Tack för klarhet i det med ram byggd . Jag vill ha en med ram så då får det bli en 2012 a .
Sen måste jag få klarhet i detta med sdv6 och tdv6
Är der dubbelturbo på sdv6 och enkelturbo på tdv6?
[Originally posted by Edfors]
Den här bilden stämmer inte, det är en Photoshop teckning från någon, som varken är en RR Sport L494 eller RR L405
#3805 Lup skrev:2013
Visst liknar det, men kolla detaljer så skiljer en hel del från en RR Sport 2013-
TDV6 och SDV6 används lite olika över modellerna, men generellt kan man säga att SDV6 har dubbelturbo och mer effekt, över TDV6 med sin ensamma turbo, finns dock undantag! Alltid bra att kolla på transportstyrelsens sida för att se angiven effekt och årsskatt, kan variera då det förekommer en hel del bilar som är sålda på andra marknader än den svenska första gången de såldes.
För rambyggda bilar så gäller det den första versionen av RRS, den finns i ursprungligt utförande 2005-2009 och med en facelift som kom 2010-2012. På dessa kan man lyfta av karossen från ram med hjulupphängningar och drivlina kvar i ramen.
[Originally posted by Rebreather]
Ok tack nu är jag med på banan...