Hej på er!
Nu är min P38:a "Greven" till salu.
Årsm: 1997
Mil: 15000
Färg: Mörkgrön Metallic
Reg. nr: DNU236
Pris: 40000 SEK
Bilen är besiktigad UA 2024 01 30.
Bilen är i princip rostfri.
4 st extra hjul medföljer.
Två nycklar.
Lacken är solblekt och tråkig.
Taklucka.
Klädsel felfri.
Innertaket hänger exakt lika mycket som det gör på alla dessa bilar.
Allt elektriskt fungerar, utom farthållare.
Fri från pixelfel i info- panel och värmemodul.
Avgasvärden perfekta.
Har periodvis använts som bruksbil, så den är väl testad och fungerar klanderfritt.
Fler bilder kan skickas på mejl, eller sms.
En del har gjorts sedan han hamnade i min ägo:
* Nya luftbälgar
* Nya styrstag
* Renoverad luftkompressor
* Nya tändkablar
* Bytt rör till AC
* Bytt vattenpump
* Nya spjällmotorer ventilation
* Nya OEM lambdasonder
* Ny kylare
* Ny generator
* Nytt avgasrör
* Bytt/ begagnad downpipe med katalysatorer
Tack för att du tog dig tid att läsa annonsen.
Mvh, LR Doc Max
Inte sugen på att byta mot en freelander 2:a😅
Kanske. 🙂
Beror på hur många timmar jag måste lägga på renovering… 🫣
Messa mig detaljer.
Hej Max,
Jag är intresserad av en P38:a, skulle vilja ha mer bilder från dig. Motorrum, inredning, rostfläckar, undertill...
Vänligen maila till peter@kovamees.com
Mvh
Peter Kövamees
Hej Peter,
Jag har mailat dig.
Bilder kommer imorgon.
Mvh, LR Doc Max
Nu är det fyndläge!!! 🤑
Greven har de senaste veckorna strulat bigtime med luftfjädringen...
Den ramlar ner på bump- stopparna och går in i "Hard Fault" mode.
Styrdonet för luftfjädringen byttes till ett annat begagnat, och vips fungerade allt som det skulle! I två mil...
Lite coolt med en "lowrider", men obekvämt utav bara den i längden!
Får jag ett bud över 20' så åker han iväg, om inte skrotar jag honom av ren barmhärtighet gentemot alla eventuella framtida ägare. 😑
Bilen är ju väl värd att bevaras om man vill lägga några tusenlappar på en fjädringskonvertering.
https://www.paddockspares.com/da4136-coil-spring-conversion-kit.html
Inkluderar "EAS- override" modul.
Bilen är som tidigare nämnts besiktigad UA 2024 01 30.
Kontakt/ frågor via SMS på följande nummer:
"noll sju tjugo åttio tjugo åttio"
Mvh, LR Doc Max
Jäklar vad sugen man blir på denna! Novis som jag är visats jag inte att man bara kan konvertera fjädringen. Vad är nackdelarna (om några) att göra detta? Annat än att man inte har luftfjädringen längre förstås.
Är egentligen inte vad jag skulle behöva som pendlarbil till/från tågstationen men den är ju så fin 😍 och kanske bilen jag ”börjar lära mig om LR’s”…
vad annars behöver jag känna till om bilen? Har du fler bilder kanske?
2006 RR S/C Autobiography
dom blir ju lite stötigare i fjädringen med spiraler!! luftfjädringen är väldigt bekväm!! men upplever absolut inte min P38 med spiralfjädring som obekväm!! ett alternativ till spiraler om systemet i övrigt är tätt... och man har kompressor... är ju att sätta nån typ av nipplar så man kan pumpa upp dom manuellt! hade så ett bra tag på min första P38a... en nippel för fram... och en nippel för bak...
och med tanke på att det är Max som har bilen så tror jag systemet är tätt!!
1. Tack Håkan. 🙂
Du har rätt, den är snortät och sjunker ingenting.
2. Tony, skicka mig ett mail på ”förnamn.efternamn@gmail.com” så ska du få fler bilder.
Greven är en mycket trevlig bekantskap, bortsett då ifrån luftfjädringen.
Rätt så hög ”reta Greta” faktor när man mullrar in på närbutiken. 🤣
Du ser i mitt första inlägg vad som är gjort med bilen i min ägo.
Mvh, LR Doc Max ⛑️
@5299 tack Håkan! Informativt och hjälpsamt som alltid!! 🙏
2006 RR S/C Autobiography
… kanske en dum fråga men ställer den ändå här för andra som mig 🙃
min RR kan sänkas rejält med knapptryckning. Access tror jag det kallas i bilen. Ingen mer än min stora tjej (nu gamla hund med artros besvär) uppskattar detta mer för smidig påklivning.
Förutsatt att man fixar luftfjädringen och inte ersätter med spiral, har P38an detta med?
2006 RR S/C Autobiography
Ja. 😎
Nice 🫡
definitivt något att tänka på. Tack för svar!
2006 RR S/C Autobiography